Muki Garázs

Tudd meg milyen egy Suzukit birtokolni

Hifi minőségjavítás a lehető legkevesebb változtatással

2018. június 23. 09:12 - Muki 13

Mióta megvettem a kocsit, marhára zavar a zene hiánya. Nem arról van szó, hogy nincs fejegység, vagy hogy elromlottak a hangszórók, csak kritikán aluli minőségű a Swift gyári rendszere. Elmagyarázom miről van szó. Az autók többségében az első ajtókban van elhelyezve a 13-16 cm-es hangkeltő. Kiegészítésképp szokott lenni a kalaptartóban vagy a hátsó ajtókban is  egy pár hangszóró. Újabb autókban külön helye van az ajtókárpit felső részén a magas hangszóróknak, de ez már a haladóbb szint. A Switben viszont nem az ajtókban vannak elhelyezve, hanem a műszerfal alsó részén, ami még önmagában nem lenne olyan nagy baj de nincs semmiféle doboz mögöttük. Mindezt megkoronázandó, hogy a méretük is kisebb az átlagnál: 10 cm-es.

img_1138.JPGA kép jobb oldalán, a műszerfal alján látszik a hangszóró helye, távolabb pedig az ajtókárpit, ahol nincs helye a hangszórónak.

Aki még mindig nem értené a problémát, annak elmagyarázom, miért van jó helye egy hangszórónak az autó ajtajában és miért pocsék hely a műszerfal alja. Az ajtó, ha tisztességesen beszerelt hangszórót feltételezünk, dobozként viselkedik. A hangszórónak pedig doboz kell, hogy jól szóljanak, különösen a mélyebb tartományban. Doboz nélkül csak rázzák a felfogatási pontot de érdemi zajt csak az egymásnak koccanó műanyag elemek produkálnak ami nem zene, nagyon nem. A közép és magas hangtartományok még úgy-ahogy szólnak is doboz nélkül, de azok sem tökéletesek.

Tovább
Szólj hozzá!

Négyévszakos gumi: tavaszi tapasztalatok

2018. május 18. 08:08 - Muki 13

A télen hoztam egy döntést, kipróbálom a négyévszakos gumiabroncsot. A sok utánajárás és számolgatás eredménye az lett, hogy anyagilag nem biztos hogy megéri a váltás de legalább hamarabb el fog kopni mint elöregedne. Egy 8-10 éves bármilyen gumi bistosan rosszabb tapadást nyújt mint egy 3-4 éves.

58713.jpg

Februárban tehát vásároltam egy szett Nokian Weatherproof 165/65R14 gumit és az azóta eltelt 3 hónapban szinte mindenféle útviszony előfordult, tehát vannak tapasztalataim.

Tovább
Szólj hozzá!

Műszaki vizsga és a felkészülés

2018. május 09. 11:06 - Muki 13

2018.05.05.

Magyarországon úgy néz ki egy 20 éves japán autó felkészítése a műszaki vizsgára, hogy széles ragasztószalaggal beragasztják a küszöbön tátongó rozsdamarta lyukakat és nagyjából színazonos, vagy fekete "Rally" festékkel lefújják, hogy a fotókon úgy tűnjön, az autó teljesen ép. A motortérből igyekeznek eltüntetni az odagányolt kábeleket, a féktárcsák vállait leesztergálják, hogy ne szúrjon szemet senkinek, hogy már 2 mm-el az előírt minimum vastagság alatt vannak és kölcsönkérnek valakitől egy ép katalizátort, mert az autó sajátjából már évekkel ezelőtt kiberhelték az összes porrá tört platinát.

Ez a poszt viszont nem erról fog szólni, mivel a szóban forgó japán autón jelenleg egyetlen látható rozsdafolt sincs, a katalizátor működik és a lengéscsillapítók is jónak tűnnek, persze ennek mérése még kihozhat más eredményt. Amit viszont mindenképp meg kellene csinálni, az az olajfolyás megszüntetése, mivel a motor oldalán és alján, folyamatos az olajfilm. Ezzel együtt az olaj és az olajszűrő cseréje is esedékessé vált. Az ékszíjakat nem tudni mikor cserélték utóljára. Ami biztos, hogy a nálam töltött 3,5 év alatt nem történt ilyen csere ezért ezt is ideje elvégezni.

img_4924.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Pár apróság a bontóból

2018. április 11. 08:32 - Muki 13

Már korábban írtam egy listát, amire szükség van az autóhoz, most pénteken végre útba tudtam ejteni egy Suzuki bontót és beszereztem azt pár apróságot. Semmi komoly, csak olyan dolgok amivel igyekeztem jobbá tenni a kocsi állapotát.

A lista így nézett ki:
 - Kis fekete pöcök az ablakkeretre
 - Gyári kerékkulcs (mert ami van az repedt)
 - Gumikarika a ködlámpa köré
 - Dupla vaklap a műszerfal alá
 - Első ajtó műanyag háromszögei (magas hangszóró rögzítés miatt)
 - ABS jeladó
 - Első lökhárító rögzítő pálcák (az egyik eltört)
 - Egy csavar a motortérbe
 - Motorháztető kitámasztó műanyag patent
 - Klímahűtő tartólemez csavar + műanyag betét
 - Ajtókárpitok
 - Csomagtér kárpit
 - Ülésfűtés és kapcsoló
 - Klíma
 - Hótálca a csomagtérbe
 - Hamus nélküli középbox (USB csatlakozónak) vagy egy másik hamus a boxba

Tovább
Szólj hozzá!

Eladó a téli gumi, jön a négyévszakos [ELADVA]

2018. április 11. 08:14 - Muki 13

2018. január

Egy ideje érik bennem a gondolat, hogy hagyni kellene a francba a téli - nyári gumik cserélgetését, a két garnitúra úgyis hamarabb elöregszik mint elkopik. Persze vagy az egyiket, vagy a másikat használni egész évben nem megoldás, a négyévszakos gumikról, meg az a sztereotípia hogy nem jók semmire.

Az utóbbi időben viszont több cikk és gumiteszt megjelent arról, hogy egy jó minőségű négyévszakos gumi eléri, néhány esetben pedig meg is haladja mind a téli, mind pedig a nyári gumik teljesítményét. Tehát már nem mondható komoly kompromisszumnak a használata, inkább az ára az ami magasabb mint a szezonális abroncsoké.

Tovább
Szólj hozzá!

Kerékcsere, lekerülnek az alufelnik

2018. április 11. 07:49 - Muki 13

2017. november

Ismét eljött a kerékcsere ideje. Na nem azért mert tudományos alapokra helyezett számítások bebizonyították, hogy ettől a naptól csökkent a középhőmérséklet 7 C fok alá, hanem most volt időm elvégezni a szerelést.

 A kilométeróra állása: 155020 km

Linkek:
Totalcar népítéletem
A minden költséget tartalmazó táblázat
Fogyasztás a spritmonitoron

Szólj hozzá!

Olajcsere 150.000 km

2018. április 10. 14:46 - Muki 13

2017. június

Eljött az olajcsere ideje. Még korábban vásároltam egy kedves kollégámtól egy olajcsere szettet, mert ő kicsit elszámította magát és többet tárazott be a kelleténél. A csomag tartalma egy Eneos Premium 10W-40 motorolaj egy Filtron OP539 olajszűrő és Filtron AK337 levegőszűrő. Ezt 6000 Ft-ért kaptam meg ami kb. árában van de legalább nem kellett mennem érte sehova.
img_2169.JPG

Tovább
Szólj hozzá!

Kerékcsere, fék javítás

2018. április 10. 14:05 - Muki 13

2017. április

A legutóbbi kerékcserénél, amit magam végeztem, már ráztak a nyári kerekek ezért eldöntöttem, hogy a következő szezon előtt centríroztatni fogom a kereket. A centrírozáshoz le kellett szedni a korábbi súlyokat és mivel nem akartam, hogy a gumis összekarcolja a szép felniket ezért kézzel eltávolítottam az összeset és le is pucoltam őket elég alaposan. lásd: előző bejegyzés

Szokás szerint a Szabó Suzuki és Mazda szervizbe vittem a kocsit. Egy független szerviz árában dolgoznak tiszta, üvegfalú műhelyben ahova belátni az ügyféltérből, számomra ez bizalomgerjesztő és nem volt velük korábban sem rossz tapasztalatom. Az üveg fal külön előnye, hogy amikor a szerelő elővette a folpakkozott kerekeket, tisztán látszott az arcán a meglepődés! :)
img_1004.JPG

Tovább
Szólj hozzá!

Polírozás, kerékcsere, felnitisztítás

2018. április 10. 13:09 - Muki 13

Az autó szinte mindig garázsban áll és rendszeresen le van mosva, ennek ellenére a kicsivel több mint 1,5 év alatt a fehér fényezésen kialakult egy sima, mosással nem eltüntethető szürkés réteg. Sokan észre sem vennék, de mivel tudom milyen volt amikor megvettem, ezért engem baromira zavart. Ezért elhatároztam hogy eltüntetem. Régebbről még maradt egy kis Prevent polírozó paszta (amit a is Tescoban lehet venni), nem a legjobb minőségű de kipróbáltam egy kis részen és gyönyörűen eltünteti ezt a fajta koszt.
dscf7919.JPG

Tovább
Szólj hozzá!