Muki Garázs

Tudd meg milyen egy Suzukit birtokolni

Bicskakulcs, csomagtér világítás

2018. április 07. 18:49 - Magyar Péter 87

Egy autóban bármilyen vezetékekkel kapcsolatos munka szenvedés. Szét kell szedni a burkolatokat, a kábelkorbács rögzítőket, szétbontani a korbácsokat, kapcsolási rajzot kell nézegetni, blankolni, forrasztani, mindezt egzotikus testhelyzetekben, vigyázva a kárpitra. Utólag azt is megbánom hogy belekezdtem, de amikor hosszú ideje nem csináltam, vágyom rá. Úgy érzem, pikk-pakk meglesz.

Legutóbb a nyomkövetőt szereltük be, de azt segítséggel és inkább csak ideiglenesen odakendácsoltuk. Nem lett az igényesség szobra. Azelőtt talán még az Oplebe szereltem központi zárat, de már elfelejtettem mekkora szívás volt.
dscf7818.JPGLett egy szabad szombatom és elhatároztam hogy beszerelem a frissen vásárolt bicskakulcsos központi zár vezérlőt, a nyomkövetőhöz tartozó indításgátlót, a zenéhez a táp- és hangszórókábeleket, valamint a LED szalagot a csomagtartóba. Nyilván nem fért bele minden. Lássuk meddig jutottam.


dscf7794.JPGA fenti képen a beszerelendő anyagok listája.
dscf7798.JPGA napot a kulcsmásolónál kezdtem, ahol a bicskakulcsba való nyers szárra rámásoltattam az eredeti kulcsot. Nyitja az ajtót, indítja a motort. A meglepetés akkor ért amikor ki akartam húzni, azt ugyanis nem lehetett, a kulcs beragadt a gyújtáskapcsolóba. Ennek az autótípusnak a sajátossága, hogy a kulcs kivételéhez határozottan befelé kell nyomni azt, ezután fordul el abba az állásba ahonnan ki lehet húzni. De sajnos a kulcsszár amit kaptam a készlethez, 3 mm-el rövidebb mint a gyári emiatt a bicskakulcs háza megakadt a zárban mielőtt elfordult volna. Ki kellett csavarozni a szárat a bicskából, csak ezután szabadult ki. Mindegy, ezzel majd később foglalkozom.
dscf7791.JPGA szerelés a kárpitok eltávolításával kezdődött, ami mindig izgalmas, sosem lehet tudni, hogyan is jön szét valójában. Hosszas óvatos feszegetés, patent kiütögetés után eltávolítottam a pót-féklámpát, a kalaptartót és a kábelkorbács rögzítőit.
dscf7800.JPGA központi zár vezérlője a csomagtartóban található ami szerelhetőség szempontjából üdvözlendő dolog. Gyárilag van helye egy másik doboznak is, oda fogom rögzíteni a vezérlőegységet. Szeretem amikor nem nekem kell szétfúrni a karosszériát, hanem vannak kialakítva rögzítési pontok amit használhatok,
dscf7803.JPGA vezetékköteg szétbontása és a kapcsolási rajz megfejtésre után felszereltem a dobozt, odaillesztettem a vezetékeket, méretre vágtam, blankoltam és forrasztottam. Az összeszerelés előtt természetesen mindent kipróbáltam úgy a levegőben lógva.
dscf7804.JPG
A távirányítónak van csomagtér nyitó funkciója, ehhez vettem is mágneses felpattintót ami meg tudja húzni a csomagtérnyitó bowdent de sehogy sem találtam neki helyet. Egy régebbi központi zár motor viszont pontosan illeszkedett a csomagtérfedél egyik zugába úgyhogy inkább azt választottam.
dscf7814.JPGA vezetékeket igyekeztem a gyári kötegekben, gégecsövekben húzni, legtöbbször sikerült is. Ezekkel viszont rengeteg idő elment, az indításgátlóba már nem tudtam belekezdeni de a csomagtér világítását ami elég gyenge és mint a legtöbb autónál csak egy pontból világít, megtoldottam LED szalaggal. A gyári világításra kötöttem a közel 1 m hosszú világító szalagot. Ennek a megoldásnak a nagy előnye, hogy szinte nincs árnyék mert egyszerre csak 1-1 LED-et takarunk ki és a szalag még sok irányból világít.
dscf7812.JPGAmikor minden megvolt, Tesa márkájú szőrös szigszalaggal körbetekertem az összes vezetéket amit megbontottam, jobb mint a gyári sima szigszalag.Visszapattintottam a kárpitokat. még egyszer ellenőriztem a zárat, remekül működik: nyit-zár, felpattint. :)
dscf7805.JPGA táblázat most sem maradhat ki, mindenki kattintson bátran!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr2113412481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.