Muki Garázs

Tudd meg milyen egy Suzukit birtokolni

Fékfolyadék, GPS

2018. április 07. 18:38 - Magyar Péter 87

Az autó mint ahogy eddig is teszi a dolgát. Természetesen gyanús zörgések, mindig vannak, de úgy van az ilyenekkel az ember, hogy tudja melyik az amivel foglalkozni kell és melyik amivel nem.

Néhány hónapja az egyik éles bal kanyarban felvillant a kis felkiáltó jel a műszerfalon. A kézikönyv szerint ez a fékfolyadék alacsony szintjére figyelmeztet, tehát érthető, hogy miért csak kanyarban jelzett, mert akkor löttyent oldalra a tartályban a lötyi. Szemrevételezéssel ellenőriztem a tartályban a szintet és valóban a minimumon állt. Hmmm, ez baj lehet, valahova elszökik a rohadék. Megnéztem a csöveket, a főfékhengert, de semmi, cseppenésnek nyoma sincs. A pedál hosszas nyomás után sem mászott lejjebb. Érdekes, akkor mégsem szivárog...
Mivel nyaralni készültünk Horvátországba, nem kockáztattam, elvittem egy szervizbe, hogy nézzék át a fékrendszert. Korábban úgy terveztem, nyár végén lecserélem a fékfolyadékot, ki tudja volt-e a 16 év alatt akár egyszer is cserélve, de ha már a szervizben van, meghagytam, hogy átvizsgálás után, ha minden rendben van, cseréljék le. Ja és ha már ott van (ahogy az lenni szokott, a hipermarketben, bemegyünk egy kenyérért és tele lesz a kosár) cseréljék le a hűtőfolyadékot is.
A fékrendszer vizsgálatánál megállapították hogy a folyadék fogyását a fékbetétek kopása okozza, valószínűleg amikor betétet cseréltek, nem állították be a szintet maximumra, ezért tudott lecsökkenni a fékbetét élettartamának első felében a szint a minimum alá.
A szerviznek ez rutin feladat, kicserélték mindkettőt, most néhány évig ezzel sem lesz gond. Már csak a kormányszervó rendszerben van az a hidraulikaolaj amivel vásároltam az autót, minden más folyadék szinte új.

A nyaralás előtt még kedves unokatestvéremnek köszönhetően gazdagabb lett a felszereltség egy GPS nyomkövető rendszerrel. Innentől kezdve valamennyi megtett kilométer rögzítve lesz. :D Király!  Valamint beszereztem egy tetőcsomagtartót is biciklitartóval.

A horvátországi út kicsivel több mint 2000 km-t tett az órába, minden rendben volt az úton. Gyönyörű helyeken jártunk, megérte autóval menni. Sajnos légkondi nélkül szenvedés az utazás a nyári hőségben de túléltük. :D

A szerviz és az utazások költségeit természetesen most is felvittem a TÁBLÁZAT-ba. Az együtt töltött 1,5 év alatt szépen felkúsztak a költségek (üzemanyaggal, garázs bérléssel és kalkulált értékvesztéssel együtt) 1.000.000 Ft fölé. Aki nem hiszi már kattinthat is!

Óra állása: 137.697 km
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr5813412471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.