Muki Garázs

Tudd meg milyen egy Suzukit birtokolni

Végre megtekinthető az autók előélete, nézzük mit titkoltak el a Suzukiról

2019. január 06. 11:36 - Magyar Péter 87

2018 végén már többször lehetett hallani a híradásokban, hogy 2019 év elején indul a több adatot tartalmazó, ingyenes használtautó-lekérdező rendszer. Amint elindították a tesztüzemet (ami valójában egy éles rendszer kisebb hibákkal), a totalcar rögtön meg is írta. A linkelt cikkben le van írva, hogyan kell használni és milyen adatokat tartalmaz a nyilvántartás, ezért azt nem részletezném. Azt viszont igen, hogy milyen adatok derültek ki a saját Swiftemről. Megjegyzem, bárki, bármennyiszer, bármilyen rendszámú autó adatait lekérheti, ami JÓ! Nyilván azonnal megcsináltam a családi körben lévő összes autóra az adatkérést.

suzuki_lekerdezes_2.png

Az előző, néhány éve már elérhető lekérdezési rendszerben is volt néhány használható adat, amit összenéztem a papír alapú szervizkönyvvel és bele is írtam a táblázatba, hogy számomra könnyen olvasható formában is meglegyen. Ebben voltak például a futásteljesítményre vonatkozó bejegyzések de az új változat sokkal több lehetőséget tartogat. Ne is húzzuk tovább, nézzük mi lett a lekérdezés eredménye.

Tovább
Szólj hozzá!

Rekord fogyasztás (12 liter/100 km)

2019. január 02. 20:58 - Magyar Péter 87

Sajnos már a címben elszpojlereztem a tizenkettes számot, de csak hogy kellően kattintékony legyen.Korábban is pedzegettem itt a blogban, hogy hajlamos sokat fogyasztani az autó de túlságosan részletesen sosem bontottam ki, hogy mi ennek az oka. Mert a 12 liter valljuk be, nem kevés. Még egy kéttonnás szörnyetegnek is becsületére válna olykor, itt pedig egy kicsivel több, mint 800 kg-os szedánról van szó.

Lássuk hát, hogyan jött ki ez a fogyasztás, ami egészen pontosan 12,02 l/100 km volt.

Legutóbb december 10-én tankoltam tele a kocsit, és december 29-ig megtettem 283 km-t, ami nem tűnik feszített tempónak. Amikor 29-én újra telenyomtam a tankot, 34,01 liter folyt bele. Ebből a két adatból jött ki a horror fogyasztás. De miért pont most? Mit kellett tennem, ahhoz, hogy ennyit egyen? Talán nyomtam neki mint az állat? Vagy lyukas a tank? Esetleg elromlott valami? Szerencsére egyik sem! A bűntény főszereplői kérem a városi rövid utak és a hideg.

dsc05116-2.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Négy év költségei egy közel 18 éves Suzukival

2018. december 28. 02:44 - Magyar Péter 87

Amikor 2015 januárjában megvettem a Suzukit, elhatároztam, hogy minden létező költséget fel fogok jegyezni, ami az autó fenntartásával kapcsolatos. Azt akartam kideríteni, hogy mekkora többletköltséggel jár az egyik legolcsóbbnak mondott autó fenntartása átlagos használat mellett. A nyilvánvaló kiadások mellett, mint az üzemanyag, a biztosítás vagy a karbantartás, beírtam a táblázatomba a mosást, a parkolást, az extra kiegészítőket és még a becsült értékvesztést is. Ennek az eredménye egy bonyolult és külső szemlélő számára teljesen átláthatatlan táblázat lett. Természetesen én már annyira hozzászoktam, hogy fel sem tűnik és ezért nem is érdekel a bonyolultsága, ha eszembe jut valami, inkább csak még tovább bonyolítom.

img_1169_lr.jpg

A majd négy év adatai viszont rendszerezve és kiemelve belőle a lényeget, akár mások számára is értékes infókat hordozhatnak. Ezért igyekszem érthetően közölni néhány sarokszámot. Az eredeti elmélettel annyi baj azért van, hogy ez nem a legegyszerűbb, legolcsóbb és legkevesebb pénzből fenntartható Suzuki Swift, mert az 1.6-os (tehát a legnagyobb) motorral, 14 collos (tehát a nagyobb gyári) kerekekkel és automata váltóval rendelkezik. A legjobb alany erre a mókára az 1.3-as motoros változat lenne manuális váltóval, de se baj, bőven van meglepetés így is.

Tovább
Szólj hozzá!

Már megint az akkumulátor

2018. november 03. 12:51 - Magyar Péter 87

Nagyon enyhe az idei október, mégis 1-2 alkalommal, amikor az Suzuki a szabad ég alatt aludt, indításkor lehetett érezni, hogy gyengébben forgat mint korábban. Fel is vittem az aksit a lakásba, hogy feltöltsem. Azt gondoltam, hogy csak a kevés használat miatt nem tud visszatöltődni. Egy egész éjszakát lógott a szuper Lidlis töltőn, másnap pedig szépen indult is a kocsi.

Mivel még nincs parkolási engedélyem a XIII. kerületben ház előtt, ezért kocsival mentem dolgozni. Munka után pedig elvittem egy közeli ingyenes utcába. Már délután amikor beindítottam, éreztem, hogy nincs minden rendben, pedig alig 8 órája vettem le a töltőről, ezért úgy döntöttem, hogy lekötöm az akkusarut, ne legyen semmi, ami galád módon szívogatja a töltést, így talán kibírja a következő 3 nap állást.

dsc04588-2.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Hifi minőségjavítás a lehető legkevesebb változtatással

2018. június 23. 09:12 - Magyar Péter 87

Mióta megvettem a kocsit, marhára zavar a zene hiánya. Nem arról van szó, hogy nincs fejegység, vagy hogy elromlottak a hangszórók, csak kritikán aluli minőségű a Swift gyári rendszere. Elmagyarázom miről van szó. Az autók többségében az első ajtókban van elhelyezve a 13-16 cm-es hangkeltő. Kiegészítésképp szokott lenni a kalaptartóban vagy a hátsó ajtókban is  egy pár hangszóró. Újabb autókban külön helye van az ajtókárpit felső részén a magas hangszóróknak, de ez már a haladóbb szint. A Switben viszont nem az ajtókban vannak elhelyezve, hanem a műszerfal alsó részén, ami még önmagában nem lenne olyan nagy baj de nincs semmiféle doboz mögöttük. Mindezt megkoronázandó, hogy a méretük is kisebb az átlagnál: 10 cm-es.

img_1138.JPGA kép jobb oldalán, a műszerfal alján látszik a hangszóró helye, távolabb pedig az ajtókárpit, ahol nincs helye a hangszórónak.

Aki még mindig nem értené a problémát, annak elmagyarázom, miért van jó helye egy hangszórónak az autó ajtajában és miért pocsék hely a műszerfal alja. Az ajtó, ha tisztességesen beszerelt hangszórót feltételezünk, dobozként viselkedik. A hangszórónak pedig doboz kell, hogy jól szóljanak, különösen a mélyebb tartományban. Doboz nélkül csak rázzák a felfogatási pontot de érdemi zajt csak az egymásnak koccanó műanyag elemek produkálnak ami nem zene, nagyon nem. A közép és magas hangtartományok még úgy-ahogy szólnak is doboz nélkül, de azok sem tökéletesek.

Tovább
Szólj hozzá!

Négyévszakos gumi: tavaszi tapasztalatok

2018. május 18. 08:08 - Magyar Péter 87

A télen hoztam egy döntést, kipróbálom a négyévszakos gumiabroncsot. A sok utánajárás és számolgatás eredménye az lett, hogy anyagilag nem biztos hogy megéri a váltás de legalább hamarabb el fog kopni mint elöregedne. Egy 8-10 éves bármilyen gumi bistosan rosszabb tapadást nyújt mint egy 3-4 éves.

58713.jpg

Februárban tehát vásároltam egy szett Nokian Weatherproof 165/65R14 gumit és az azóta eltelt 3 hónapban szinte mindenféle útviszony előfordult, tehát vannak tapasztalataim.

Tovább
Szólj hozzá!

Műszaki vizsga és a felkészülés

2018. május 09. 11:06 - Magyar Péter 87

2018.05.05.

Magyarországon úgy néz ki egy 20 éves japán autó felkészítése a műszaki vizsgára, hogy széles ragasztószalaggal beragasztják a küszöbön tátongó rozsdamarta lyukakat és nagyjából színazonos, vagy fekete "Rally" festékkel lefújják, hogy a fotókon úgy tűnjön, az autó teljesen ép. A motortérből igyekeznek eltüntetni az odagányolt kábeleket, a féktárcsák vállait leesztergálják, hogy ne szúrjon szemet senkinek, hogy már 2 mm-el az előírt minimum vastagság alatt vannak és kölcsönkérnek valakitől egy ép katalizátort, mert az autó sajátjából már évekkel ezelőtt kiberhelték az összes porrá tört platinát.

Ez a poszt viszont nem erról fog szólni, mivel a szóban forgó japán autón jelenleg egyetlen látható rozsdafolt sincs, a katalizátor működik és a lengéscsillapítók is jónak tűnnek, persze ennek mérése még kihozhat más eredményt. Amit viszont mindenképp meg kellene csinálni, az az olajfolyás megszüntetése, mivel a motor oldalán és alján, folyamatos az olajfilm. Ezzel együtt az olaj és az olajszűrő cseréje is esedékessé vált. Az ékszíjakat nem tudni mikor cserélték utóljára. Ami biztos, hogy a nálam töltött 3,5 év alatt nem történt ilyen csere ezért ezt is ideje elvégezni.

img_4924.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Pár apróság a bontóból

2018. április 11. 08:32 - Magyar Péter 87

Már korábban írtam egy listát, amire szükség van az autóhoz, most pénteken végre útba tudtam ejteni egy Suzuki bontót és beszereztem azt pár apróságot. Semmi komoly, csak olyan dolgok amivel igyekeztem jobbá tenni a kocsi állapotát.

A lista így nézett ki:
 - Kis fekete pöcök az ablakkeretre
 - Gyári kerékkulcs (mert ami van az repedt)
 - Gumikarika a ködlámpa köré
 - Dupla vaklap a műszerfal alá
 - Első ajtó műanyag háromszögei (magas hangszóró rögzítés miatt)
 - ABS jeladó
 - Első lökhárító rögzítő pálcák (az egyik eltört)
 - Egy csavar a motortérbe
 - Motorháztető kitámasztó műanyag patent
 - Klímahűtő tartólemez csavar + műanyag betét
 - Ajtókárpitok
 - Csomagtér kárpit
 - Ülésfűtés és kapcsoló
 - Klíma
 - Hótálca a csomagtérbe
 - Hamus nélküli középbox (USB csatlakozónak) vagy egy másik hamus a boxba

Tovább
Szólj hozzá!

Téli gumi eladva, felkerült az új négyévszakos Nokian

2018. április 11. 08:23 - Magyar Péter 87

2017. február

Kevesebb mint egy hónap alatt lett vevő a téli kerekekre, ami nem csoda hisz ennyi pénzt igazából megérnek. Kicsit sajnáltam is eladni, mert elég jó állapotúak a lemezfelnik és nem biztos, hogy ha még egyszer szükségem lenne egy garnitúrára belőlük, találnék másikat, ami ugyanilyen szép.

Tovább
Szólj hozzá!

Eladó a téli gumi, jön a négyévszakos [ELADVA]

2018. április 11. 08:14 - Magyar Péter 87

2018. január

Egy ideje érik bennem a gondolat, hogy hagyni kellene a francba a téli - nyári gumik cserélgetését, a két garnitúra úgyis hamarabb elöregszik mint elkopik. Persze vagy az egyiket, vagy a másikat használni egész évben nem megoldás, a négyévszakos gumikról, meg az a sztereotípia hogy nem jók semmire.

Az utóbbi időben viszont több cikk és gumiteszt megjelent arról, hogy egy jó minőségű négyévszakos gumi eléri, néhány esetben pedig meg is haladja mind a téli, mind pedig a nyári gumik teljesítményét. Tehát már nem mondható komoly kompromisszumnak a használata, inkább az ára az ami magasabb mint a szezonális abroncsoké.

Tovább
Szólj hozzá!