Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Műszaki vizsga a karantén alatt

2020. május 23. 22:39 - Magyar Péter 87

2020.05.20.

Megtörtént az, ami a Suzuki birtoklásának 5 éve alatt eddig soha: lejárt a műszaki vizsga!

Na nem azért, mert nem voltak nyitva a műszaki vizsga állomások, hanem egyszerűen megváltoztak a szokásos körülmények. Ugyanis annak ellenére hogy Budapesten laktam, a kétévente esedékes műszaki vizsgákra mindig Kazincbarcikára vittem, mert ott már van egy bejáratott Suzuki márkaszerviz, ami szerintem egyáltalán nem drága. Ilyenkor nyilván összekötjük az utazást a család meglátogatásával is. Most viszont a koronavírus járvány miatt, nem akartuk a szüleinket kitenni annak a veszélynek, hogy az ország legfertőzöttebb részéről rájuk ragasztunk egy akár halálos vírust. Eközben még annyit változott a helyzet, hogy már nem Budapesten lakunk, hanem Dunakeszin, aminek a kisváros jellege jobb esélyeket egy megbízható szerviz megtalálásához.

img_9668.JPG

A karantén ideje alatt egyébként nagyon keveset fut az autó, már a második hónap telik el úgy, hogy egyetlen tank benzin fogyott csak el. Ilyen utoljára akkor történt, amikor még teljesen ingyenes volt a parkolás az Aréna plázában és hetekig ott pihent a Suzuki, én pedig nagyrészt biciklivel és tömegközlekedéssel fedtem le a helyváltoztatási igényemet. Szóval emiatt kicsit el is aludtam ezt a vizsga dogot, várva hogy egyszer csak eltűnik a vírus és az utolsó pillanatban mégis csak be tudom szuszakolni Barcikára a vizsgát. Nem így lett, ezért megerőltetve magam, foglaltam egy időpontot 14-ére (a műszaki érvényességének majdnem utolsó napjára egy helyi szervizbe. Arra viszont nem számítottam, hogy baj lesz és visszadobják a kocsit.

A kifogás a gumi fékcsövek elöregedése volt. Nyilván nem nagy munka és a biztonság az első, tehát mondtam, hogy akkor kérném a javítást, viszont aznapra már nem volt szabad szerelő kapacitásuk. Az átvizsgálás szerencsére nem került pénzbe így egy huszadikai visszahívóval távoztam a műhelyből. Így történt, hogy 3 napig nem volt műszaki a kocsin.

img_9669.JPG

A fékcsövek cseréje után természetesen nem volt gond a vizsgával sem.

Az alkatrészek ebben az esetben 15 705 Ft-ba, a munkadíj pedig további 30 226 Ft-ba került. Ezen felül még 17 298 Ft volt a műszaki vizsga díja, így összesen 63 561 Ft-ot hagytam a szervizben.

Aki kíváncsi, mennyibe került eddig egy közel 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása az megnézheti ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Aki kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágyik, az a Spritmonitoron is nézelődhet. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!
Címkék: műszaki vizsga

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr4615714248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása