Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Olajcsere és egy felfedezett hiba

2021. augusztus 18. 17:02 - Magyar Péter 87

Majdnem napra pontosan 9 hónapja cseréltem utoljára olajat a Suzukiban. Azóta egy nagyon picivel futott csak többet az ajánlott 10.000 km-nél, szóval éppen jól időzítettem az olajcserét.

A munkát ezúttal is, magam végeztem egy akna nélküli mélygarázsban. Annyival voltam most rutinosabb, mint legutóbb, hogy elhoztam a sok éve vásárolt bakjaimat, így nem a gyári emelőn álló kocsiból tekertem ki a leeresztő csavart és az olajszűrőt.

ca008508-df43-43dc-8b86-de8bcd346dfa.jpeg

A megrendelt csomag, a motorolajon és az olajszűrőn kívül tartalmazott még egy liter tartalék olajat, 2 db leeresztő csavart, egy pár ablaktörlőt, 4 db gyertyát, törlőkendőt, felnitisztítót és egy kis flakon Rain-x folyadékot, ami elméletileg arra jó, hogy a szélvédőt vízlepergetővé tegye.

A műveletet azzal kezdtem, hogy mentem egy kört a kocsival, hogy melegedjen a motor, vettem közben egy "öblítőt" mert szeretem és szépen betolattam a parkolóhelyemre, hogy legyen hely a szereléshez. Aztán kipakoltam a cuccokat, az autó gyári emelőjét egy akkus fúróval meghajtva felemeltem a kocsit, betoltam alá a bakot, majd ezt megcsináltam a másik oldalon is. Mivel a garázsban kicsit lejt a talaj, igyekeztem úgy beállítani a bakokat, hogy a kocsi vízszintesen álljon.

Beraktam a karter alá egy nedvszívó pelenkát meg egy szétvágott 5 literes flakont, kitekertem az olajbetöltőt felül, 17-es villáskulccsal kicsavartam az olajleeresztőt és már folyt is ki a fekete olaj. 

e86d03d6-25a7-42bf-96ad-9e346a6e329b.jpeg

Amíg vártam, gyorsan kipattintottam a levegőszűrőt, amit a gyári ajánlás szerint csak 40.000 km-enként kellene cserélni, de a legutóbbi alkalommal 20.000 km után olyan fekete volt, hogy a kommentekben meg is kaptam a magamét miatta. Nem tétel sem pénzben sem időben a csere úgyhogy megfogadtam, hogy minden egyes olajcserénél kidobom a légszűrőt is.

Mikor rendesen kicsöpögött, kézzel letekertem az olajszűrőt is, ahonnan még 1-2 deci kibuggyant. Egymás mellé téve a régi szűrőt és az újat, kicsit meglepett, hogy nem teljesen ugyanaz a méret. Az új, lényegesen kisebb, pedig direkt nem a legolcsóbbat választottam, hanem inkább a márkásabbak között nézelődtem, de ott a paraméterekből nem derült ki, hogy ilyen pici lesz. Azért bízom benne, hogy ez a darab is tökéletesen ellátja majd a feladatát.

Az összeszerelés gyorsan ment, betekertem az új olajszűrőt és az új leeresztő csavart. Utóbbinak az a különlegessége, hogy kaptam hozzá egy réz karikát és egy gumitömítéssel ellátott alátétet is. Nem találkoztam még ilyennel, de a gumis alátétet választottam. A szétcsöpögött olajat féktisztítóval fújkáltam le, majd papírtörlővel törölgettem szárazra.

Következett az új olaj betöltése. A 4 literes flakonból majdnem egy litert át szoktam tölteni egy korábbról megtartott 1 literes flakonba, hogy pótoljam vele az idő közben eltűnő olajat. A maradék 3 litert pedig belezúdítottam a motorba. Megnéztem a szintet, a maximum közelében volt. Kivettem a bakokat, mentem egy köt és még egyszer ránéztem a szintre: pont a két jel közé csökkent a szint, amit úgy hagytam (de lehet, hogy ha jövő héten ránézek, még egy fél litert beletöltök hogy a maximumon legyen).

8684f3d7-ff0c-47f3-851a-0756857680b4.jpeg

A műveletet a szélvédő tisztításával, Rainx-szel való kezelésével és az új ablaktörlő lapátok felszerelésével zártam. A gyertyákat elvileg még nem kell cserélni és a gyertyakulcsomat egyébként is kölcsönadtam, szóval a négy új gyertyát eltettem egy későbbi szerelésre.

A teljes készlet 24933 Ft + postaköltség (1550 Ft) volt, de a fent leírt művelethez csak a következő tételek kellettek:

Shell Helix 10W-40 Motorolaj 4+1 liter 6025+1829 Ft
Mann W67/2/E olajszűrő 2418 Ft
Olajleeresztő csavar 373 Ft
Levegőszűrő  2244 Ft
Ablaktörlő lapát (BOSCH) 2154 Ft
Összesen 15043 Ft

Az alkatrészeket a Kovácsauto-tól vásároltam.
A kilométeróra állása: 202.880 km

A szerelés közben észrevettem egy csúnya zsírfoltot a bal első kerék környékén. Zsíros volt a gólyaláb, a féltengely gumiharangja és a felni belső pereme is. Közelebbről megnézve látszott, hogy a zsír a féltengelyből jön, pontosabban a féltengely csukló porvédő gumija alól. Meg is találtam rajta a lyukat. Ennek a cserének viszont nem állok neki én, mert sem a hely sem a szerszámmaim nem alkalmasak arra, hogy kiszedjem a féltengelyt és lecseréljem rajta a gumit. Emiatt szervizbe fogom vinni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr9416663896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2021.09.07. 13:38:12

új leeresztő csavart. Utóbbinak az a különlegessége, hogy kaptam hozzá egy réz karikát és egy gumitömítéssel ellátott alátétet is. Nem találkoztam még ilyennel, de a gumis alátétet választottam."

Én sem :) Hol volt a gumi, önmagában, vagy "beszor

horex · http://horex.uw.hu/ 2021.09.07. 14:05:30

@horex: Valami gubanc lett :)

" új leeresztő csavart. Utóbbinak az a különlegessége, hogy kaptam hozzá egy réz karikát és egy gumitömítéssel ellátott alátétet is. Nem találkoztam még ilyennel, de a gumis alátétet választottam."

Én sem :) Hol volt a gumi, önmagában, vagy "beszoritva" valami fémgyűrűbe?
Ha csak gumi alátét azt szétmorzsolja a csavar. Én a vörösréz alátétet választottam volna, amit beszerelés elött kilágyítok, még ha a gyárban úgy is készitették
Gázon felhevíteni és vízbe dobni. A lágy vörösréz szépen hozzá idomul a zárófelülethez

A futómű gumiharmonika javitásárol hallottam,
Tökéletesen zsirtalanitani és Loctite-tal kis gumidarabot ráragasztani a lyukra. Ma már kapható "gumiadalékos" Loctite is, állitólag rugalmas a ragasztás. Meddig tart nem tudom. A futómű kiszedése az viszont szép pénz

Jó szereléseket!
süti beállítások módosítása