Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Feljutottam a harmadik helyre!

2021. december 01. 01:21 - Magyar Péter 87

...nem mintha bárki más is versenyezne velem. Pláne nem ebben a kategóriában. Akkor mi ez az egész, és tulajdonképpen hol is van ez ez a verseny?

Mióta 2015-ben megvásároltam az autót, minden tankolást feljegyzek. A legnagyobb ebben a témában működő oldalra, a Spritmonitorra, csak később kezdtem el rögzíteni a Suzuki fogyasztási adatait, viszont a korábbi feljegyzéseimet visszamenőlegesen is be tudtam írni. Emiatt az összes tankolás fel van jegyezve 2015 óta, ami önmagában nem nagy dolog, a kocsi fogyasztása kifejezetten rossz a hasonló Swiftek között. Olyannyira rossz, hogy ebben a kategóriába a 4. helyen állok (8,38 liter / 100 km).

spritmonitor-kereses-inverse-mileage.PNG

De akkor hol vagyok harmadik?

Aki nem ismerné a Spritmonitort, annak röviden elmondom, hogy ez egy adatbázis, amit a felhasználók egy regisztráció után elkezdhetnek feltölteni a mért valós fogyasztási adataikkal. A konkrét üzemanyag fogyasztáson kívül még van lehetőség megadni a megtett út körülményeit, az útszakasz típusát, amiken haladtunk, a vezetési stílust, a gumi fajtáját (milyen évszakos), és még 1-2 adatot. Az adatok között kereshetünk is, leginkább autó típusok szerint.

A jó összehasonlíthatóság érdekében én az 1992 és 2003 közötti Suzuki Swiftek között szoktam keresni, amikkel legalább 15000 km-nyi utat feljegyeztek az adatbázisba.

Íme a keresési feltételek:

spritmonitor-kereses.PNG

A Search gomb megnyomása után alapesetben a fogyasztás szerint rakja sorba a találatokat.

spritmonitor-kereses-mileage.PNG

Ebben a fogyasztási versenyben én labdába sem rúghatok a majd 8,5-ös átlagommal. Ahogy a bevezetőben említettem, a legrosszabbul fogyasztók között vagyok versenyben, ott épp a negyedik helyet birtoklom.

Sorba lehet azonban rendezni a találatokat a feljegyzett tankolások száma szerint a Quantity oszlopra kattintva. Ha csökkenő sorrendbe állítjuk a találatokat, akkor látszik, hogy valóban a harmadik helyen állok 258 db tankolással. Kettővel megelőzve a negyedik helyen álló Manuszt. A második helyhez még meg kell markolni párszor a pisztolyt, hogy beérjem avouser 301 tankolását. Ez még belátható táv, ebben az ütemben haladva 2-3 év, de az első hely talán soha nem lesz meg, azt IQLight tartja 457 tankolással. Gratulálok neki, a kitartó munkájáért!

spritmonitor-kereses-quantity.PNG

A fenti listából BlakION, paff, és motorfan600cc aktív, a többiek már leálltak a suzukizással.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr1516755038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása