Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Műszaki vizsga és némi szerviz a Prius-on

2023. június 14. 22:12 - Magyar Péter 87

2023. június

Majd egy éve van meg a Prius, a műszakija pedig június 26-án lejár. Hogyan lehet ez egy külföldról behozott jármű esetén? Úgy, hogy honosították a műszakiját, így amikor megvásároltam, akkor nem 2 hanem csak 1 év műszakival kaptam meg a kocsit. Szerencsére pont egy év eltolásban vannak a Suzukival, így nincs olyan év, amikor mindkét autó egyszerre vizsgázna.

img_3498.jpeg

A műszaki vizsga mellé érdemes társítani némi szervizt is, ránézve a táblázatra az látszott, hogy néhány tétel már egyébként is esedékes. Ezek egyik része az alap motorkarbantartás volt, mert az előző olajcsere óta majdnem belement 10.000 km. Természetesen az olajcserével együtt az olajszűrő pollenszűrő és levegőszűrő csere is jár.

img_3512.PNG

A másik nagy kupac a fékek. Pontos információm nincs róla, hogy cseréltek-e valaha ezen az autón féktárcsákat, és ha igen akkor mikor, szóval a táblázatban úgy szerepeltetem ezt a tételt, mintha soha nem lett volna még cserélve. Már tavaj nyáron, amikor Dodóhoz vittem a kocsit, mondta, hogy elég kopottak a féktárcsák, de azt is mondta, hogy ezek talán még a gyárik. Úgy voltam vele, hogy ha 250.000 km alatt csak már MAJDNEM elkoptak, akkor még bírni fogják 10-20e km-t. Most hogy a elment ebből 10, a Toyo Team Garage-ban is ránéztek és már nagyon erősen javasolták a cserét, de nem csak a Dodó által említett elsőt, hanem mind a négyet csereérettnek találták. Gondoltam, nem érdemes tovább húzni, legyenek a fék sorok is zöldek.

img_1105.jpeg

Szépen kizöldült a táblázat, ami azt jelenti, hogy lényegében minden rendszeresen karbanartandó része a kocsinak ki van cselérve. Az olajcseréken kívül, az elkövetkezenő néhány évben ha minden jól megy, már nem fog kellenei nagyobb összeget költeni a kocsira. Talán a gumik foglak legközelebb elkopni.

A legutolsó piros tétel, a kerekek tengelycseréjét nem kértem, mivel vásárlás után észrevettem, hogy ugyan mind a négy keréken Michelin CrossClimate gumi van, de a hátsókon az újabb szériából való CC+ van felszerelve és a DOT szám alapján is újabbak ezek a gumik. A futófelületet alaposan megvizsgálva is látszik pici különbség a két tengely között kopásban. Itt az lett a döntésem, hogy inkább nem cserélem meg őket, hogy kopjon el hamarabb a hajtott keréken, és amikor már a minta (vagy a gumi életkora) kritikusabbá válik, akkor előre teszem a hátsót, hátra pedig veszek egy pár újat.

Ahogy korábban is írtam, mind a műszaki vizsgát, mind a szervizelést az újpesti Toyo Team Garage-ban végezték a fiúk. Ez a műhely egyébként egy hivatalos Toyota szakszerviz, minden felszereléssel és szakértelemmel a profi javításhoz, karbantartáshoz.

Ahogy a képeken is látszik megtörtént az olaj és a fékek cseréje, a többit pedig elhiszem.

Na de mennyibe került mindez nekem

Műszaki vizsga hatósági díja 26.000 Ft
Olaj és szűrők cseréje 36.000 Ft
Fékek cseréje 120.000 Ft
Összesen

182.000 Ft

Végre sikerült pár értelmes képet csinálni a kocsiról. Záruljon ezzel a poszt!

Ha kíváncsi vagy mennyibe kerül egy korai (2009) Toyota Prius III. fenntartása kövesd az autó történetét itt a blogon, vagy a Spritmonitoron, ahol az összes tankolás is fel van jegyezve.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Priusos témában!

mukigarage_logo_100.png Blog spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr8818141352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása