Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Átfordult a kilométeróra, már másodszor

2021. július 01. 21:03 - Magyar Péter 87

Júniusban a Suzuki elérte a 200.000 km-es futásteljesítményt. Egy 21 éves autónál ez nem gondolom, hogy nagy dolognak számít, a legtöbb márkánál pontosan ugyanolyan esemény, mint amikor 10e és 20e között vált. A régi Swift órája viszont csak 5 számjegyből áll ezért egy százezres átfordulás gyakorlatilag nullázódást jelent.

Az átfordulás pillanatát sajnos nem sikerült elkapni, mert sötét volt és az M1/M7 bevezetőn haladtunk 100 km/h-val. Próbálkoztam, de teljesen elmosódott lett az eredmény.

A 200.000-es szám nem azt jelenti, hogy ennyit mentem az autóval, mert amikor 15 évesen megvettem 116.318 km volt benne (elvileg, mert ugye ezt is csak 16.318-ként tudta megjeleníteni), tehát eddig a pillanatig még csak ~84.000 km-t tettem bele én magam.

Gyors statisztika

Autó gyártási éve 2000
Vásárlás óta eltelt idő 6,5 év
Vásárlás óta megtett km 83 813 km
Elfogyasztott üzemanyag 7059 liter
Üzemanyagköltség 2 589 319 Ft
Karbantartás költsége 641 223 Ft
Fogyasztás 8,38 l/100 km
Kilométerköltség (üa. karb. biztosítás) 41 Ft/km

De hogyan is néz ki egy 200.000 km-es autó, ami mindig garázsban állt és amire eléggé vigyáztak a tulajdonosai? Alapvetően szerintem jól! A fényezése gyári, az alufelnik nincsenek szétpadkázva, az alja sem hiányzik és a motor is csak mérsékelten olajos. Az üléskárpitok (annak ellenére, hogy nincs rajta utólagos üléshuzat) tiszták és szakadás mentesek, a szőnyegek sem túl kopottak, a műszerfal nincs összekarcolgatva, csak a kormányon látszik némi kopás.

A kocsi tehát eléggé egyben van, nem azt érezni, hogy mindjárt szétesik, de persze a rendszeres karbantartások ellenére van rajta hiba bőséggel. Kisebb nagyobb rozsdafoltok már megjelentek az alján, a kőfelverődéseket sem javítottam le mindet, van 1-2 horpadás és húzásnyom, a lökhárítókon repedezik a festék, a szélvédőgumi és a tetőcsomagtartó is nyomot hagyott a tető fényezésén.

Van a Spritmonitoron egy házi versenyem (amit szerintem egyedül játszom), ahol nem a fogyasztásban, hanem a tankolások számában szeretnék legalább dobogós helyezést elérni. A versenyzők az 1992 és 2003 között gyártott Suzuki Swift-ek, a rendezési feltétel pedig a quantity. Az aktuális állás itt érhető el.

A poszt megírásakor a hatodik helyen állok 237 tankolással, megelőzve a hetedik helyen 215-tel álló, még mindig aktívan tankolgató motorfan600cc-t. Előttünk viszont már csak elhagyatott profilok vannak. Az ötödik helyen Zsolti67 240-nel, a dobogó legalsó fokához pedig 256 tankolás kell. Az első és a második hely még nagyon messze van ide 457 illetve 301 tankolással lehetne felkapaszkodni.quantity_competition_20210630.PNG

Ha kíváncsi vagy mennyibe kerül eddig egy több, mint 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet

 

Szólj hozzá!
Címkék: suzuki swift

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr10016608624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása