Júniusban a Suzuki elérte a 200.000 km-es futásteljesítményt. Egy 21 éves autónál ez nem gondolom, hogy nagy dolognak számít, a legtöbb márkánál pontosan ugyanolyan esemény, mint amikor 10e és 20e között vált. A régi Swift órája viszont csak 5 számjegyből áll ezért egy százezres átfordulás gyakorlatilag nullázódást jelent.
Az átfordulás pillanatát sajnos nem sikerült elkapni, mert sötét volt és az M1/M7 bevezetőn haladtunk 100 km/h-val. Próbálkoztam, de teljesen elmosódott lett az eredmény.
A 200.000-es szám nem azt jelenti, hogy ennyit mentem az autóval, mert amikor 15 évesen megvettem 116.318 km volt benne (elvileg, mert ugye ezt is csak 16.318-ként tudta megjeleníteni), tehát eddig a pillanatig még csak ~84.000 km-t tettem bele én magam.
Gyors statisztika
Autó gyártási éve | 2000 |
Vásárlás óta eltelt idő | 6,5 év |
Vásárlás óta megtett km | 83 813 km |
Elfogyasztott üzemanyag | 7059 liter |
Üzemanyagköltség | 2 589 319 Ft |
Karbantartás költsége | 641 223 Ft |
Fogyasztás | 8,38 l/100 km |
Kilométerköltség (üa. karb. biztosítás) | 41 Ft/km |
De hogyan is néz ki egy 200.000 km-es autó, ami mindig garázsban állt és amire eléggé vigyáztak a tulajdonosai? Alapvetően szerintem jól! A fényezése gyári, az alufelnik nincsenek szétpadkázva, az alja sem hiányzik és a motor is csak mérsékelten olajos. Az üléskárpitok (annak ellenére, hogy nincs rajta utólagos üléshuzat) tiszták és szakadás mentesek, a szőnyegek sem túl kopottak, a műszerfal nincs összekarcolgatva, csak a kormányon látszik némi kopás.
A kocsi tehát eléggé egyben van, nem azt érezni, hogy mindjárt szétesik, de persze a rendszeres karbantartások ellenére van rajta hiba bőséggel. Kisebb nagyobb rozsdafoltok már megjelentek az alján, a kőfelverődéseket sem javítottam le mindet, van 1-2 horpadás és húzásnyom, a lökhárítókon repedezik a festék, a szélvédőgumi és a tetőcsomagtartó is nyomot hagyott a tető fényezésén.
Van a Spritmonitoron egy házi versenyem (amit szerintem egyedül játszom), ahol nem a fogyasztásban, hanem a tankolások számában szeretnék legalább dobogós helyezést elérni. A versenyzők az 1992 és 2003 között gyártott Suzuki Swift-ek, a rendezési feltétel pedig a quantity. Az aktuális állás itt érhető el.
A poszt megírásakor a hatodik helyen állok 237 tankolással, megelőzve a hetedik helyen 215-tel álló, még mindig aktívan tankolgató motorfan600cc-t. Előttünk viszont már csak elhagyatott profilok vannak. Az ötödik helyen Zsolti67 240-nel, a dobogó legalsó fokához pedig 256 tankolás kell. Az első és a második hely még nagyon messze van ide 457 illetve 301 tankolással lehetne felkapaszkodni.
Ha kíváncsi vagy mennyibe kerül eddig egy több, mint 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.
A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!
Blog | Táblázat | Spritmonitor | Patreon | Népítélet |