Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Már megint elromlott a klíma a Suzukiban

2022. július 27. 23:19 - Magyar Péter 87

2022.07.26.

A bontott klímaberendezés beépítése után a legfőbb félelmem az volt, hogy bekerült a kocsiba egy olyan extra, ami az autó összes alkatrésze közül a leginkább hajlamos az elromlásra, jóval ritkább, a bontottak ugyanilyen kockázatosak, a gyári/utángyártott alkatrész pedig rendkívül drága. A félelmem alig két évvel a beszerelés után beigazolódni látszik, mert már másodszor van baja a klímának. Először csak csapágyas lett a kompresszor, ami nem jutott el odáig, hogy ne hűtsön, most viszont mindenféle gyanús hang, vagy előzmény nélkül a csapágycsere után egy hónappal megállt, nem hűtött semennyit. Természetesen mindez a nyár eddigi legmelegebb napján.

117181523_809353029600564_4873437434225335171_n.jpeg

Felkerestem a helyi klímaszervizt, ahol előző alkalommal is járt az autó. Mivel nem egyszerű ilyen melegben időpontot egyeztetni, ezért csak körülbelül 3 héttel a meghibásodás utánra sikerült bejelentkezni. Amikor elvittem, a szerelő rátette a gépet, ami azt jelezte, hogy gáz még van benne, tehát nem az a hiba. A klíma bekapcsolására a ventilátor bekapcsolt, a motor fordulata is megemelkedett, tehát a vezérlés látszólag reagált, hideget mégsem fújt. A szerelő a kompresszor mágneskuplungját nevezte meg hibásnak. Ez az alkatrész felel azért, hogy a klíma bekapcsolása után az állandóan forgó szíjtárcsáról a hajtás kompresszor tengelyére jusson. Így már érthető, miért nem hűtött. Ha a kompresszor nem dolgozik, akkor el sem indul a hűtési folyamat.

A szerelő leülve a számítógép elé elkezdte keresni a hibás alkatrészt, hogy megrendelje, de több alkatrészforrást is átkutatva nem talált sehol ebbe a típusba való behúzó mágnest. Még szerencse, hogy a korábbi csapágyhang hallatára annyira megijedtem, hogy vettem egy használt (félig szétszedett állapotú) kompresszort. Miután a szerelőnek elfogytak az ötletei, elővettem a csomagtartóból, és mondtam, hogy akkor nézzük meg, ezen működik-e. Szerencsére működött és azt mondta, hogy le is tudja szedni róla sérülés nélkül.

Újabb időpont egyeztetés következett és egy hét múlva már vihettem is a mágnescserére. Hamarosan hívtak is, hogy az autó elkészült. Annyi volt csak a gond, hogy a gáz háromnegyede elillant. Ez azért volt furcsa, mert legutóbb úgy adták vissza a kocsit, hogy rendben van (tehát feltételeztem, hogy nem szivárog a gáz). De bizony szivárgott.

Szerencsére a legutóbbi feltöltéskor tettek a gáz mellé UV-s jelölőt így láthatóvá vált, hogy a kompresszor csatlakozóinál ereszt, ennek nyomán kicserélték a megfelelő tömítéseket és biztosítottak róla, hogy most már nem szivárog sehol. Nagyon remélem, mert ha megint eltűnik pár hónap alatt a gáz, többet oda biztosan nem viszem...

Referenciaként az első beszerelés és feltöltés után 2 év alatt szivárgott el a töltet fele, amire azt mondom, hogy ok, még belefér, de egy hónap alatt a háromnegyede, az brutálisan gyors fogyás.

A kocsi most jól hűt, nagyon remélem, hogy ez sokáig így is marad!

A költésgek

Számlát ugyan kaptam, de nem részletezi a költségeket, csak a végösszeget tartalmazza, ezért megpróbálom megbecsülni mennyi volt a gáz és mennyi a munkadíj.

Bontott kompresszor 3 500 Ft
Gáz töltet 15 000 Ft
Mágnescsere munkadíja (hozott alkatrészből) 24 000 Ft
Összesen 42 500 Ft

Ha kíváncsi vagy mennyibe került eddig egy több, mint 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr5317888429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása