Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Fékcsere, olajcsere és gyertyacsere a Suzukin 2023

2023. június 04. 08:49 - Magyar Péter 87

2023. május

Legutóbb nagyjából háromnegyed éve járt szervizben a kocsi féltengely cserével, most pedig az első fékek kopásjelzője szólalt meg. Illetve nem most (2023.05.26) hanem már 2 hónappal ezelőtt, de tudtam, hogy ez még nem jelent világvégét, és amúgy is nagyon keveset használom a Suzukit mióta mevan a Prius. 

dsc02174.JPG

 A címben említett műveletekre most nem Kazincbarcikára vittem a kocsit, mivel 2023-ra csak a pest megyei matricát vettem meg, és most már oda a Priussal járunk. Keresnem kellett egy megbízható szervizt Dunakeszi környékén. Úgy alakult, hogy megismerkedtem egy helyi arccal, akinek Toyota szervize van újpesten a Toyo Team Garage. Alapesetben csak Toyotákat vállalnak, de azért ezeket az alap karbantartási műveleteket simán bevállalták egy Suzukin is.

 A fékcsere 2023.05.10-én történt meg. Kapott új tárcsát és betéteket is a kocsi. Nem tudom pontosan milyen márkájü cuccok kerültek bele, de Szuti úgy fogalmazott, hogy olcsóbb tárcsa és jobb betéteket választottak.

Ekkor az átnézés során kiderült az is, hogy már (megint) minimum alatt van az oljajszint úgyhogy tölteni kellene bele. Sajnos ez abban a pillanatban nem volt megoldható, mivel az előző olajcserénél a kazincbarcikai Suzuki márkaszerviz valamilyen oknál fogva 10W-30-as olajat töltött bele az előírt 10W-40-es helyett, ráadásul márkát is váltottak. A korábban használt Shell Helix helyett (amiből nekem volt jópár liter tartalék) Ecstar olajat tettek bele, amit gyakorlatilag sehol sem lehet kapni (sem a Uniy sem a Bárdi auto nem forgalmazza). Bementem hát az újpesti Suzuki márkaszervizbe is, de ők már nem tartják ezt a viszkozitást és nem is tudnak rendelni. Szóval ezért is döntöttem az olajcsere mellett.

Azt tudtam, hogy még csak 7000 km van ebben az olajban, viszont arra csak most döbbentem rá, hogy az egy év már eltelt (2022.04.29-én volt ezelőtt olajcsere). Azt is tudtam, hogy van otthon kb 6 liter Helix-em, szűrőm és leeresztőcsavarom is, mert az volt a terv, hogy ha nem kell más miatt szervizbe vinni a kocsit, akkor lecserélem én magam otthon. Így viszont adta mágát, hogy elviszem a Toyo Teamhez ismét. Amiker keresgéltem az olajszűrőt, találtam levegőszűrőt és gyertyákat is, amiknek a cseréje szintén aktuálissá vált a táblázat szerint (a gyertyában 39.000 km volt, gyári előírás a cserére pedig 40.000 km).

A költségek:

Fékcsere munkadíjjal együtt 38.000 Ft
Shell Helix 10W-40 Motorolaj 4 liter 12.902 Ft
Olajszűrő 1620 Ft
Olajleeresztő csavar 376 Ft
Levegőszűrő  2632 Ft
4 db gyertya 2229 Ft
Olaj és gyertyacsere munkadíjja 10.000 Ft
Összesen 67.759 Ft

 

A kilométeróra állása: 221.348 km

Az olajcsere alkalmával lehetőségem volt alánézni a kocsinak és lefényképezni a rozsdafoltokat. Már a garázsos időszak alatt is elkezdtek kijönni a küszöbön a foltok, most viszont már elég jól láthatóan rohad a küszüb. A fényképeket olyan célból készítettem, hogy elküldom egy lakatosnak, hogy mondjon rá valamit.

Ha kíváncsi vagy mennyibe került eddig egy több, mint 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr3918133072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása