Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Motorolaj csere akna nélkül

2020. december 13. 15:38 - Magyar Péter 87

2020. november

Újra 10.000 fölé kúszott az a számláló, ami a legutóbbi olajcsere óta megtett kilométereket jegyezte. 2020 novembere viszont nem az a hónap volt, amelyben a megszokott rutinnal végeztük a feladatainkat. A szokásos Kazincbarcikai látogatások már nyár óta elmaradtak, emiatt kedvenc szervizembe, a Szabó Suzukiba sem tudtam elvinni a kocsimat. Mondhatnátok, hogy egy olajcserét bármelyik sarki autószerelőre rá lehet bízni és ezt én is így gondolom, de ha már van ez a jó kis teremgarázs a lakásunk alatt, miért ne próbálkozhatnék meg vele (ismét) én magam. A nehezítés csak annyi volt, hogy míg a 'barcikai garázsunkban van akna, a teremgarázsok sajnos nem rendelkeznek ilyen jóságokkal. A legfontosabb tapasztalat, ami mégis azt súgta, hogy nem kivitelezhetetlen egy ilyen művelet, hogy egy ismerősöm az Audi A4-esén rendszeresen cserélte az olajat akna nélkül, egyszer még segítettem is neki, tehát pontosan tudtam, hogy mit kell ilyenkor csinálni.

32de8c91-6c76-4a7e-9f91-ab60197285f0.jpeg

Neten megrendeltem mindent, ami ehhez kell, olajat, szűrőt és levegőszűrőt is. Egy üres ablakmosó folyadékos flakont felvágtam, az fogtam be a leeresztéshez. Elővettem az emelőt, a krovakészletet, beszereztem egy pár gumikesztyűt, elemet cseréltem a lámpában és neki is kezdtem a műveletnek. Na jó, a valóságban ez úgy nézett ki, hogy ha már kipakoltam a csomagtartóból, átválogattam annak teljes tartalmát és azzal elment legalább egy óra.

Egy fontos dolog 'barcikán van, ami nélkül senkinek nem tudom ajánlani, hogy nekikezdjen az akna nélüli olajcseréhez, ez pedig a bak. A bak arra jó, hogy ne az emelővel felemelt kocsi alá kelljen bemászni, mivel a krokodilemelő eleresztheti az olajat, a gyári emelő meg bármikor felborulhat a kocsival együtt, és ha a fejünk pont a kocsi alatt van akkor vége. Sokáig gondolkodtam mivel válthatnám ki a bakot, de nem találtam semmi használhatót. Szóval nagyon óvatos voltam és arra mindig figyeltem, hogy egy pillanatra se kerüljön a fejem a kocsi alá.

Annak érdekében, hogy ne legyen olajos a padló, még egy pelenka alátétet is leterítettem a karter alá. A gyári emelővel megemeltem a kocsit amennyire csak tudtam, így az eleje felől hozzáférhetővé vált az olajleeresztő csavar. A dugókulcs hosszabbító szárai segítségével kilazítottam a csavart, alátettem az edényt, a gumikesztyűs kezemmel pedig teljesen kitekertem. A jó meleg olaj pedig szépen elkezdett kifolyni. Míg folyt az olaj, letekertem a betöltőnyílás sapkáját is, ez segít még a távozó olaj helyére beengedni a levegőt. A gumikesztyű nagy előnye még, hogy az olajszűrőt olyan biztosan meg lehet vele fogni, hogy kézzel le tudtam tekerni a régi szűrőbetétet.

A teljes kicsöpögtetéshez visszaengedtem a kocsit vízszintes helyzetbe. Míg vártam, hogy az utolsó csepp is kifolyjon, kicseréltem a levegőszűrőt és bekentem friss olajjal az új szűrő gumitömítését. Miután ezzel megvoltam, újra felemeltem a kocsit, visszatekertem a leeresztő csavart (sajnos elfelejtettem újat rendelni, úgyhogy a régit), a gyárilag előírt nyomatékkal a racsnis karral amennyire bírtam meghúztam, majd feltekertem kézzel az olajszűrőt.

Újra leengedve a kocsit beleöntöttem vagy 3 liter olajat, vártam egy kicsit, ellenőriztem a szintet, beindítottam, újra ellenőriztem, töltöttem, majd mentem egy próbakört. A próbakör végén még egyszer ellenőriztem a szintet, hogy a maximumhoz a lehető legközelebb legyen (mert sajnos itt-ott csöppen az olaj és a szelepszár szimeringek sem tökéletesek már. Pont emiatt a maradék fél liter mellé vettem még további egy litert az olajból, hogy ha időközben a minimum alá csökkenne a szint.

Ha már így az autóval tudtam egy kicsit foglalkozni, gyorsan lemostam és csináltam pár képet a környéken.

A kilométeróra állása: 192.725 km

Költségek (a házi olajcsere mindig nagyon olcsó)

Motorolaj Shell HX7 10W-40 4+1 liter 7890 Ft
Olajszűrő 563 Ft
Levegőszűrő 545 Ft
Szállítás 320 Ft
Összesen 10.385 Ft

Ha kíváncsi vagy mennyibe került eddig egy közel 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr7416305752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása