Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Szabályos lett az első ködlámpa a Suzukin

2024. augusztus 13. 21:46 - Magyar Péter 87

Ebben a GX felszereltségű Swiftben, gyárilag csak hátul volt ködlámpa, azonban amikor 2015 januárjában megvettem, már volt benne elöl is. Persze akkor még ezt nem tudtam, és mindaddig gyárinak gondoltam az első ködlámpát is, amíg meg nem néztem a JSZP-ben a korábbi vizsgákon készült képeket, amiken jól látszik, hogy még nincs kivágva a ködlámpa helye a lökhárítón.

suzuki_jszp_2012-2014.jpg

A képek tanulsága szerint valamikor a 2012-es és a 2014-es vizsga között került be a ködfényszóró, tehát teljesen bizonyos, hogy utólagos szerelésről van szó.

A ködlámpa kapcsoló is a gyári volt, viszont egyszerre kapcsolta az elsőt és a hátsót. Tehát az történt, hogy ahelyett, hogy beépítettek volna egy gyári első ködlámpa kapcslót, rákötötték az első ködlámpát is a hátsónak a kapcsolójára. Erős a gyanúm, hogy ez így nem szabályos, ezt orvosoltam most.

Még évekkel ezelőtt vásároltam egy bontott gyári első ködlámpa kapcsolót, de eddig egy dobozban várta a beépítést. Most szántam el magam, hogy beszerelem.

Először egy Suzukis csoporthoz fordultam annak kiderítésére, hogy pontosan hol is kellene lennie gyárilag az első ködlámpa kapcsolójának, mert erős volt a gyanú, hogy az én autómban valamit már változtattak a gombok sorrendjén.

dsc06560-2.JPEG

A képen látható módon a kormány mellett a bal oldalon volt a hátsó ködlámpa kapcsolója és az elektromos tükör állítója, a jobb oldalon pedig a hátsó ablak fűtése és a fényszóró magasságállítója. Azért is gondoltam hogy nem ez a helyes sorrend, mert a bal oldali nagy vaklap helyén valami indításgátló féleségnek az ellendarabja volt, amit szerencsére kiiktattak, mire hozzám került az autó. Egyszer amikor a bontóban jártam, találtam egy ilyen nagy vaklapot és kicseréltem, hogy jól nézzen ki. A vaklap alatt viszont látszik, hogy gyárilag az első helyen egy kis kapcsoló helye van, ami ki van vágva hogy be lehessen tenni egy nagyot.

Egy Suzukis csoporthoz fordultam, hogy kiderítsem, hogyan kellene lennie gyárilag.

A helyes sorrend:

  • jobb oldal: kis vaklap, fényszóró magasság állító, tükörállító, hátsó ködlámpa kapcsoló
  • bal oldal: első ködlámpa kapcsoló, hátsó szélvédő fűtés

Nálam tehát áthelyezték a fényszóró magasság állító tekerőgombot. Amikor kiszereltem látszott is, hogy beletoldottak 30 centit a vezetékeibe. A toldást kivágtam, összeforrasztottam a gyári vezetékeket és csatlakoztattam az eredeti helyére.

A jobb oldalon pedig felszabadult a hely 

dsc05155.JPEG

A bontott kapcsolóhoz kaptam egy relét, és egy 10 cm vezetéket valamint a hozzá tartozó csatlakozót. A beépítéskor viszont ezekre nem volt szükség, mert maga a csatlakozó megvolt a gyári helyén, így a kapcsolót csak be kellett helyezni és csatlakoztatni hozzá a vezetékköteget. Benyomásra a visszajelzője is világított.

img_2400.JPEG

Az utólag beszerelt ködlámpát viszont nyilvánvalóan nem kapcsolta, mert azt máshogy kötötték be. Szerencsére nem csak úgy összetákolták a vezetékeket, hanem szépen, egy univerzális 12 V-os relé közbeiktatásával kapcsolták az első ködlámpákat a hátsó ködlámpa kapcsolójához. Nekem csak annyi dolgom volt, hogy a relé vezérlőszálát átkössem az újonnan beszerelt kapcsolóra és készen is voltam.

Gyönyörűen működött és kapcsolta az első ködlámpát...

... és így ézett ki miután mindent összeszereltem:

img_2821.JPEG

Sajnos ép kis vaklapom nem volt úgyhogy azt még szereznem kellett. Szerencsére viszonlag könnyen sikerült találni ilyen vaklapot (a legtöbb Swiftben ezzel van kirakva az egész sor :D). Az új vaklapba bele kellett fúrnom a vonóhorog index visszajelző LED-jét így minden egyes hely funkciót kapott.

Itt most két költségelem lett, a korábban megvásárolt kapcsoló és a vaklap.

Bontott ködlámpa kapcsoló 6000 Ft
Bontott vaklap 1000 Ft
Összesen 7000 Ft

Ha kíváncsi vagy mennyibe került eddig egy több, mint 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr1518463571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása