Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Olajcsere a Suzukin 2024

2024. november 17. 11:07 - Magyar Péter 87

Mostanában viszonylag keveset megy a Suzuki. A legutóbbi olajcsere óta, ami 1,5 éve történt, mindössze 6000 km került bele. Erősen gondolkoztam is rajta, hogy megvárjam-e a 2 évet. Végül azért nem nyújottam tovább, mert megszagolva a nívópálcát, mintha tiszta benzin lett volna a karterben, továbbá úgy alakult, hogy 3 nap alatt 600 km-t kellett mennem Budapesten belül utánfutóval, nem akartam már tovább gyilkolni a motort az elhasznált olajjal.

img_4089.JPEG

Az olajat egyébként már megvettem júliusban, azóta várta hogy kicseréljem...

Maga az olajcsere nem volt bonyolult. Felemeltem a kocsit a saját gyári emelőjével, alábakoltam elöl mindkét oldalon és kitekertem a leeresztőcsavart. Aztán következett az olajszűrő, ami kézzel lazítható volt.

Amíg csorgott az olaj, gondoltam kicserélem a levegőszűrőt is, arra viszont nem számítottam, hogy a Kovács Autó rendszerében az 1.6-os motorhoz való levegőszűrő nem fog passzolni. 

A két levegőszűrő első ránézésre egyébként teljesen megegyezik, viszont ha jobban szemügyre vesszük látszik, hogy a közepe egy kicsit más. Az 1.6-osba valónak 1-1,5 centivel alacsonyabb a közepe, emiatt a magas közepűvel nem lehet bezárni a légszűrőház fedelét.

Mivel ez egy 2000 Ft-os légszűrő volt, nem gondolkodtam sokat és elmentem a Bárdi Autoba venni egy másikat. Természetesen, az ő rendszerük is a magasat hozta az 1.6-oshoz, illetve azok közül, ami helyben volt raktáron mind magas volt így rendelni kellett egy drágábbat. Szerencsére az már passzolt.

Az olajszűrővel szerencsére minden rendben volt, csak feltöltöttem friss olajjal, bekentem rajta a gumitőmítést és már ment is a helyére.

img_4213.JPEG

Ha már ott voltam a Bárdiban, rendeltem egy pár ablaktörlőt is, mert az előzőnek már elég kemény volt a gumija és nem is törölt tökéletesen.

Közben még egy fejlesztés történt az autón. Gyárilag ehhez a felszeretséghet tartozott központi zár, viszont távirányító nem. Nagyjából egy évvel azután hogy megvettem a kocsit 2016-ban beépítettem egy utólagos bicskakulcsos központi zár rendszert. Akkor nem volt kedvem bekötni az index vezetékét, így csak a nyitás-zárás hangja adott visszajelzést arról, hogy vette-e a jelet a kulcsról. Mivel a vonóhorog vezetékezéséhez ki kellett keresnem melyik az index vezetéke, ezért még tudtam fejből hova kellene bekötni a központi zár vezérlő vezetékeit. Na ezt is elkövettem novemberben, így már szépen villognak az indexek amikor megnyomom a gombot a kulcson.

A költségek:

Eneos Pro 10W-40 Motorolaj 4 liter 8.200 Ft
Hengst Olajszűrő H97W13[0081] 1.915 Ft
Olajleeresztő csavar 400 Ft
ALCO levegőszűrő (ALC MD9918) 5.500 Ft
Ablaktörlő lapátok (Bosch) 4.150 Ft
Összesen 20.165 Ft

A kilométeróra állása: 227.437 km

img_4056.JPEG

Ha kíváncsi vagy mennyibe került eddig egy több, mint 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr3818728036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása