Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Olajcsere a Priuson 2024

2024. február 18. 01:45 - Magyar Péter 87

2024.02.08. - 275.094 km

Eltelt 8 hónap és belement a Priusba majdnem 10e km a legutóbbi szervizlátogatás óta, így ideje volt elvinni egy olajcserére. Mióta összebarátkoztam Szutival, nem kérdés hogy ezt a műveletet is a Toyo Team Garage végezte. 

img_2275.jpeg

Az olajcsere mellé természetesen járt az olajszűrő és az utastéri pollenszűrő cseréje, plusz egy alaposabb átvizsgálás, ami kiterjedt az akkucellák állapotának vizsgálatára és az elektromos vízpumpa mérésére is. Ez utóbbival sajnos akadtak gondok, mert a mérés tanulsága szerint már alacsonyabb fordulatszámon üzemel, mint az kellene, ez pedig arra utal, hogy régóta teszi a dolgát és elfáradt már.

A kocsi 275.000 km-es futása alapján joggal gondolhatnánk, hogy ideje cserélni ezt a fontos alkatrészt, csakhogy miután megvettem a kocsit, nem sokkal elvittem Dodóhoz (2022.09.13. - 256.150 km), ahol már ezt a műveletet elvégezték! Vagy mégsem? 20.000 km alatt nagyon nem kellene mérhetőnek lennie a romlásnak, mert ennek a tízszeresére van tervezve ez az alkatrész. Csak egy magyarázatot tudok elképzelni, hogy a Prius Club Service műhelyében elkérték a pénzt, de a cserét valójában nem végezték el. Felmerül a kérdés, hogy az ezzel egyidőben kért váltóolaj cserét, és a gyertyák cseréjét vajon megejtették-e Dodóék. A negyedik tétélben, a klímahűtőben biztos vagyok, mert az kívülről is jól látható és vadonat új lett.

prius_tabla_20240218.png

Nincs mit tenni, újra neki kell rugaszkodni a ezeknek a tételeknek. Két hét múlvára be is írtuk a kocsit nagyszervizre, amit már én egyszer elvégeztettem, kifizettettem, mégsem történt meg. Még jó hogy nem lett hengerfejes a Prius (ugyanis a vízpumpa folyamatos gyengülése miatt elégtelenné válik a motor hűtése és ez tönkreteheti a hengerfej tömítést).

A műhelylátogatás során még történt egy elég furcsa dolog: a jobb első gumi szemmel láthatóan leengedett. Nagyon nem lepődtem meg, mert már korábban is észrevettem a nyomásvesztést ebben a gumiban, de eddig 2-3 hét alatt eresztett el 0,5-1 bárt. Most meg hirtelen olyan lapos lett, hogy haza sem tudtam volna vele menni. Kompresszorral gyorsan felfújtuk, hallhatóan nem eresztett és simán kibírta a 12 km-es hazautat is. Azóta eltelt egy hét de a nyomást nem vesztette mérhetően. Gondoltam átnézem, hátha valami szög vagy csavar belefúródött a gumiba, ezzel okozva lassú defektet. Megemeltem a kocsit levettem a kereket de nem találtam rajta semmi ilyesmit. Viszont ha már levettem, elvittem lemosni. Felnitisztító szerrel és "fúróba fogható budikefével" meg persze nagynyomású mosóval mentem neki. A végeredmény nem lett tökéletes de sokkal szebb lett, mint amilyen volt.

Jelenleg egy tétel kerül a szürke költségek dobozba

Olaj és szűrők cseréje 36.000 Ft

Ha kíváncsi vagy mennyibe kerül egy korai (2009) Toyota Prius III. fenntartása kövesd az autó történetét itt a blogon, vagy a Spritmonitoron, ahol az összes tankolás is fel van jegyezve.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Priusos témában!

mukigarage_logo_100.png Blog spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr8218327907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása