Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Első saját kezű olajcserém a Suzukin

2018. április 10. 11:01 - Magyar Péter 87

Több mint másfél éve van meg az autó és ez már a harmadik olajcsere de valahogy úgy alakult, hogy eddig nem én végeztem ezeket. Az első alkalommal a váltóolaj cserével, a második alkalommal pedig a vezérlés cserével köttettem egybe az olajcserét. Ha már ott van a márkaszervizben, miért ne tekerhetnék ki azt a nyomorult leeresztó csavart és a szűrőt.
Most viszont az olajnak és a gyertyának a cseréje jött el. De jó, azt meg tudom csinálni én is! Van is rutinom benne, a kispolszkin mindkét műveletet elvégeztem nem is egyszer.
Ilyen szellemben kezdtem neki a műveletnek kb két hete. Szerszámom szerencsére van: csillagvillás, gyertyakulcsos crova, olajszűrő-leszedő, minden ami most kell.
dscf7897.JPG

Az egész művelet kb 2 órán át tratott. Az egyik legnehezebb része a leeresztő csaver kitekerése volt. Az erőkart ami jelen esetben egy 1,5 m-es vascső, kicsit körülményesen tudtam csak befűzni az aknába, de végül engedett az akaratomnak.

Lekerült a szűrő, kifolyt az olaj. Hagytam 10 percig, hagy csöpögjön ki minél jobban a Helix mert most egy flakon minőségi Eneos 10W-40 várakozott a garázs padlóján, szerettem vona ha a lehető legkevesebb keveredik bele a régiből az újba. A csavart szépen lepucoltam, a szűrő gumiját bekentem az új olajjal és már mehetett is a helyére mindkettő. Végul betöltöttem 3,6 l-t a motorolajból, a maradékot pedig eltettem egy kis falkonba utántölteni. A 10.000 km alatt pont annyi olajat evett meg vagy csöpögtetett el, hogy a maximumról a minimum szintre került a nívópálcán a szint. Ezért most is pontosan a maximumig töltöttem.
dscf7899.JPGMivel ilyenkor mindig megy a motorra néhány nagyobb csepp olaj, ezért féktisztítóval lepucoltam a betoltő nyílás környékét és a szelepfedelet, (természetesen rajta volt a fedél nehogy egy csepp is belemenjen a motorba) ettől kicsit jobban néz ki a motor, és könnyebb felfedezni az esetleges szivárgásokat is.

Ezután a gyertyákat egyesével kitekergettem. Ránézésre semmi baja. A hézag egy kicsit már nagyobb volt a gyári 0,7-0,8 mm-nél. Az újon viszont pontosan 0,75 mm szikraköz volt. Be is csavartam őket. Szerettem volna nyomatékkulccsal meghúzni a gyertyákat de mivel nem áll rendelkezésemre, ezért óvatosan, az alumínium tömítés kilapulása +kb 30 fok lett a meghúzási nyomaték.
dscf7901_c.JPGAz óra állasa ekkor 140467 km volt.
wp_20160910_003.jpg
A Táblázatba most is bekerült minden költség!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr3213816710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása