Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Pár apróság a bontóból

2018. április 11. 08:32 - Magyar Péter 87

Már korábban írtam egy listát, amire szükség van az autóhoz, most pénteken végre útba tudtam ejteni egy Suzuki bontót és beszereztem azt pár apróságot. Semmi komoly, csak olyan dolgok amivel igyekeztem jobbá tenni a kocsi állapotát.

A lista így nézett ki:
 - Kis fekete pöcök az ablakkeretre
 - Gyári kerékkulcs (mert ami van az repedt)
 - Gumikarika a ködlámpa köré
 - Dupla vaklap a műszerfal alá
 - Első ajtó műanyag háromszögei (magas hangszóró rögzítés miatt)
 - ABS jeladó
 - Első lökhárító rögzítő pálcák (az egyik eltört)
 - Egy csavar a motortérbe
 - Motorháztető kitámasztó műanyag patent
 - Klímahűtő tartólemez csavar + műanyag betét
 - Ajtókárpitok
 - Csomagtér kárpit
 - Ülésfűtés és kapcsoló
 - Klíma
 - Hótálca a csomagtérbe
 - Hamus nélküli középbox (USB csatlakozónak) vagy egy másik hamus a boxba

Mint látható, elég hosszú a lista és nem is gondoltam komolyan, hogy mindent egyszerre be tudok - vagy akarok - szerezni. Gondolom a bontósok rémálma, amikor bemegy valaki az üzletbe és felsorol 10-20 tételt, amiért egyesével ki kell szaladgálniuk és jó esetben 1000Ft-ot kérhetnek érte. Szerencsére a suzukibonto.net munkatársa nagyon jó fej volt és szívesne utánanézett mindennek.

ajto_kicsi.jpg tabla.jpg

Sikerült elhoznom egy műanyag prüncőt az ablakkeretre, egy kerékkulcsot ami szinte tökéletes, egy szép fekete vaklapot, néhány féle gyári csavart - hátha valamelyik passzol -, két szép háromszöget az első ajtókra, két utángyártott lökhárító rögzítő pálcát, és egy műanyag patentot a motorháztető kitámasztó pálca rögzítésére. Ezen kívűl volt még egy kicsit koszos ülésfűtés kapcsoló de mivel ez ahhoz képest, hogy nem biztos, hogy valaha is be fogom építeni, elég drága votl. Valamint egy jobb első ABS jeladó aminek a fém kábelvezető része teljesen el volt rozsdálva. Ezt a kettőt ezért otthagytam.
Ami viszont nem volt és nagyon valószínű hogy soha nem is lesz, az 1.6-oshoz való klíma, ami a vezetékezésében, reléiben és vezérlőjében eltér a többi motorral szerelt változattól. A klímahűtő, a kompresszor és a belső elpárologtató, valamint az összekötő fém csövek azonosak, de a klímahűtőből inkább megvenném az utángyártott újat, mert úgyis mindegyiken ötütt kopott ez az alkatrész. Gondolkoztam már azon is, hogy veszek egy olyan autót ami 1.6-os és van benne klíma, aztán átszerelem a sajátomba viszont ehez sem időm sem megfelelő helyem nem áll rendelkezésre. Pedig az ötlet szerintem jó! Persze ha valakinek egyéb ok miatt szüksége van egy ilyen autóra, vagy valamely bontott alkatrészére és hajlandó megvenni magának, akkor igényt tartanék a klímára, persze csak ha működik és magam szerelhetem ki, mert az a biztos!

img_4658.jpg img_4679.jpg

Egy másik lehetetlen küldetés a színazonos ajtókárpit ami a kis háromszögekhez hasonlóan HiFi építési célból kellene (hogy ne az eredetit kelljen szétvágni). Sajnos ha még lenne is valahol egy színazonos, akkor az állapota lesz kifogásolható, tehát ez az az alkatrész, ami ha előkerül, aranyat ér. Hasonlóan lehetetlen beszerezni azt a gumi (vagy műanyag) gyűrűt ami a ködlámpák körül található és az én autómról sajnos néhány éve elveszett (pedig nem szedtem szét). Ezt sajnos csak magával a ködlámpával együtt lehet beszerezni, annyit meg nem ér.

img_4628.jpg img_4660.jpg

A szajrét gyorsan fel is szereltem az autóra. A lökhárítótartó pálcák természetesen nem engedték könnyen magukat, mert a csavarjaik berohadtak, még szerencse hogy hoztam a bontóból oda való csavart is. Jó alaposan be is zsíroztam őket, de valószínűleg többet nem kell cserélni. Ha 18 évet kibírtak, ennyit elmennek az újak is. A csomagtartóban is rendet raktam, összeállítóttam egy olyan pakkot ami minden szükséges felszerelést tartalmaz egy esetleges defekt miatt kerékcseréhez. A gyári elmelő mellett helyeztem el a gyári suzukis táskában őket és tartalmazza az emelő kurbliját, az "új" kerékkulcsot, elakadásjelző háromszöget, egy mini pumpát, kesztyűt, lámpát, csavarlazítót, kerékanyákat a lemezfelnihez és egy papírtörlőt. Van még a csomagtartóban karton lap ha le kellene térdelni és nedves törlőkendő is, kezet törölni. Ezeken kívül megpróbáltam az elhelyezni az elsősegély csomagot és az izzókészletet is úgy, a pótkerék mellett, hogy ne zörögjenek és ne szedjék le a festéket sehonnan. Egészen jól sikerült.

img_4662.jpg img_4678.jpg

Aki figyelmesen végignézte a listát, annak feltűnhet egy tétel, elsőre furcsa lehet egy ilyen autó esetében, ez az ülésfűtés kapcsoló. Az én autómban nincs ülésfűtés, de akkor meg mi a fenének kell nekem kapcsoló? Tervben van, hogy beszerzek egy jobb minőségű fűtőpanelt ami nem megy szét 1-2 év alatt, hanem egy gyárival meggegyezően bírja 10-15 évig. Vannak ilyenek 8vagy ilyennek mondottak) a piacon, nem olcsók de talán megéri beruházni egyre. Viszont elég csúnyák szoktak lenni azok a kapcsolók, amik ezekhez járnak. Egyszer olvastam valahol, hogy tőlünk északabbra szállított Swift-ekbe gyárilag is szereltek ülésfűtést, tehát lennie kell gyári kapcsolónak is. Ez a kapcsoló viszont nem is olyan ritka, többször kiszúrtam már ilyet vaterán, vagy a bontók webáruháaiban de élőben még sosem láttam. Most viszont kezembe vehettem, mert a bontóban pont volt egy, viszont mégsem vettem meg. Egyrészt azért, mert még gondolkozom rajta, hogy valóban be lesz-e építve valaha ülésfűtés a kocsiba, másrészt ki kellene találni, hogy miként volt bekötve az a kapcsoló gyárilag, mert nem teljesen egyértemű, simán lehet, hogy egy relés panel is kellene hozzá, harmadrészt 3000 Ft egy olyan alkatrészért, ami lehet hogy a kukában fog landolni, nem biztos hogy megéri. Szóval azt otthagytam.

img_4667.jpg img_4672.jpg


Miután elkészültem a munkával, újra átgondoltam a listát, ha legközelebb megyek egy bontóba, újra legyen mit előhúzni:

Hiba kijavítás miatt
 - ABS jeladó (ebből lehet hogy mégis megveszem a gyárit)
Gyári kinézethez
 - Gumikarika a ködlámpa köré (hatalmas szerencse kell hozzá ;)
 - Motortér csavar (hosszú, legalább 20 mm, amiket vettem, nem voltak jók)
 - Klímahűtő tartólemez csavar + műanyag betét (eltört a műanyag)
 - Zöld fóliás izzó a váltó betűinek megvilágátására
Hifihez
 - Ajtókárpitok (színazonos tökéletes állapotú ;)
 - Csomagtér kárpit (szintén HiFi építés miatt)
Gyári extra
 - Ülésfűtés és kapcsoló (van 3000 Ft)
 - Klíma (vezetékek, relék, vezérlő az 1.6-osból)
Plusz extra
 - Hótálca a csomagtérbe (csak úgy mert menő)
 - Hamus nélküli középbox (USB csatlakozónak)

A költségeket most is feljegyeztem a táblázatba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr3213825370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása