Egy ismerősöm egy nagyon érdekes hirdetésre hívta fel a figyelmem, amiben egy fehér színű 1992-es Swift Sedant árulnak. Számomra azért fontos ez a hirdetés, mert nagyon hasonlít ahhoz, mint amire annó én is elmentem, és aminek nyomán megvettem a blog témáját adó kocsit.
UPDATE: A hirdetést közben töröltek, tehát gyanítom megvette valaki az autót. A linket emiatt kivettem a posztból. Még szerencse, hogy a képeket lementettem, így láthatjátok, miről maradtatok le!
A bevezető ellenére senkinek nem ajánlom, hogy családi, vagy napi használatra vegye meg a kocsit. Sokkal inkább hobbi célra tartom alkalmasnak, arra viszont nagyon. Miért mondom ezt? Mert nem biztonságos, 100 felett már nagyon zajos és a belső helykínálat sem felel meg a mai kor színvonalának. Hobbizásra, viszont azért a legkiválóbb, mert sosem romlik el. Nincs az a para, hogy a naplementében való krúzolás közben furcsa zajok jönnek a motorból és nem kell attól félni, hogy fura elektronikai hibák tarkítják majd a mindennapokat, csak élvezni kell.
De nézzük miért olyan érdekes ez a hirdetés:
- Full extrás a kocsi, szinte minden benne van, amit akkoriban beletettek egy ilyen Suzukiba
- Klíma
- 4 elektromos ablak
- Automata váltó
- Központi zár
- Fordulatszám mérő
- Állítható fényszóró
- Minden eleme gyárinak néz ki, még a dísztárcsák is.
- A legnagyobb 1.6-os motor van benne
- Automata váltós, ami ezek között a kocsik között igazi ritkaság
- Különleges szövet-műbőr kárpitozása van, ami szerintem nagyon jól néz ki
- Rendkívül megkímélt állapotban van
- Kevés kilométer van benne (ha hihetünk a hirdetésnek)
- Vezetett szervizkönyve van
- 1992-es gyártású, tehát nagyon korai példány
Na de mit állít az eladó az autóról? Ezt:
Laci bácsi Németországban élt fiatal kora óta. A rendszerváltás ide- jén eldöntötte, hogy vesz kint egy új autót, amivel haza tud majd járni Magyarországra. Bement 1992-ben a németországi FIBA SU- ZUKI márkakereskedésbe, hogy rendeljen egy számára mindenre megfelelő autót. A hosszútávú utak miatt az 1.6-os 16 szelepes mo- torral ellátott sedan került előtérbe. De Laci bácsi megfontolt és előre látó ember lévén a nyári meleg napokra gondolván klímát is rendelt, hisz nincs is annál jobb érzés, mint Németországból haza- felé suhanva fölhúzott ablakokkal utazni nyáron a Balaton felé. Vi- szont a hosszú út sok idő, így Laci bácsi megrendel egy akkor csúcs- kategóriás HI-FI szettet is CD tárral, hangszín szabályozós erősítő- vel(equalizer)rádió magnóval és 8 hangszóróval. Igaz, ez napjainkra már némi karbantartást igényel. Aztán Laci bácsinak eszébe jutott, hogy a városi közlekedést is kényelmessé kéne tenni, így az auto- mata váltó és a szervókormány is bekerült a megrendelt extrák lis- tájába. Szóval így állt össze ez a különleges felszereltségű még Ja- pánban készült különleges Suzuki. És Laci bácsi úgy megszerette, hogy amikor nyugdíjas lett akkor hazahozta magával. Hát így lett egy igazi japán Suzukiból a mi autónk!
Szerintem kicsit sok a szövegben a hazugság, és egyébként is túl van költve. Sokkal hihetőbb lenne, valami egyszerűbb leírással, akkor is el lehetne hinni hogy bácsiautó volt. A garázsban tartás pedig látszani fog rajta, ha alánézünk.
Érdemes megtekinteni a hirdetés képeit is. A külső fotókon nem látszik semmi gyanús. Az élek szépen futnak, a lámpák a helyükön vannak, a küszöb nincs elrohadva, vagy többször újrafújva. Gyárinak tűnik minden eleme, még a dísztárcsa is!
A belső térben pedig nagyon ritka szürke szövetet találunk műbőr elemekkel tarkítva. Sehol egy szakadás egy dörzsölődés. Az automata váltó betűi melletti piros jel is követi a kart, pedig az az első izzócserénél (amikor a 2W-os izzót véletlenül 5W-osra cserélik) tönkre szokott menni és P-ben ragad. Egyedül a fejegység alatti sok gombos eszközt nem tudom hova tenni.
A motortérben látszik, hogy gyári a fényezés a tornyokon, csak a kipufogócsonk rozsdás, de az meg természetes. Látszanak a klíma és a szervo alkatrészei is, tehát ezek az extrák is benne vannak a kocsiban.
A legjobb pedig az autó évjárata, ugyanis egy 1992-es autóról van szó, ami ha még 2 évig ilyen állapotban marad, biztosan megkaphatja a 30 éves kor után kérhető veteránvizsgát is. (Nem automatikusan kap OT-s rendszámot egy 30 éves kocsi, csak ha elvisszük eg minősítő vizsgára.)
Megvenném?
A hirdetés alapján nagyon kéne, még gondolkozok, hogy elmenjek-e megnézni, mert itt van 20 km-re a kereskedés ahol hirdetik.