2022. augusztus
Ha az elektromos autók akkumulátora olyan rendszerességgel pusztulna el, mint a Swiftben a 12 voltos aksi, biztosan nem lennének ennyire népszerűek. Szerencsére azok simán kibírnak 10-15 évet is. A Suzukiban viszont 4 év után ismét eljött az akkucsere ideje.
Visszakerestem a táblzatban és 2018.10.31-én cseréltem le az Exide Premium-ot egy Bosch S3-asra, ami azt jelenti, hogy kevesebb mint 4 évet bírt. Előtte pedig 2016.08.04-én cseréltem akkut. Ebből az is látszik, hogy az Exide csak 2 évet bírt. A kocsi nálam töltött 7 éve alatt ez volt a harmadik akkucsere, ami szerintem kicsit sok, főleg úgy, hogy nem az lehető legkisebb kapacitású, legolcsóbb akkukat veszem, hanem a lehető legnagyobbat ami befér és minden esetben márkásat.
Na mindegy, nem akarok ezen vekengeni, csak annyit akartam ezzel mondani, hogy 2-4 év helyett mondjuk 6 évet elvárnék ezektől az akkuktól.
Annyi azért igaz, hogy midegyik kapott azért pár mélymerülést. Úgymaradt a belső világítás, vagy egyszerűen csak túl sokat állt egy helyben, ami alatt a nyomkövető leszívta. A töltőt viszont gyakran ráakasztom, főleg mióta megvan a Prius, mert azóta még kevesebbet fut a kicsike. Most, a legutóbbi csere előtt is pont nyaralni voltunk, és mire hazajöttünk, már nem volt indítható. Aztán hiába töltöttem fel, 1-2 nap állás után már alig forgott az önindító, ezért döntöttem az ismételt csere mellett.
Az új akku egy Varta B19 lett, ami annyira megegyezik a Bosch S3-mal hogy a pólusvédő kupakokat egy az egyben át lehetett pattintani rá. A régi akku sem a szemétben végezte, átvándorolt öcsémhez, aki második életében UPS-ben vagy valami sufnituning világítás meghajtásaként fogja tovább használni (ahogy a többi akkum is végezte).
Az akkumulátor 21.900 Ft-ba került a helyi akkus boltban (nem volt kedvem most rendeléssel szórakozni). A beszerelést magam végeztem el a bolt előtti parkolóban egy darab 10-es kulcs segítségével.
Ha kíváncsi vagy mennyibe került eddig egy több, mint 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.
A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!
Blog | Táblázat | Spritmonitor | Patreon | Népítélet |