Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Akkumulátor csere

2018. április 07. 18:43 - Magyar Péter 87

Cserben hagyott a Suzuki! Micsoda hazugságok vannak a világban. Még hogy a Suzuki megbízható, leállítom és nem indul be legközelebb....
Na álljon meg a menet! Az nem úgy volt! :D

Több mint 1,5 éve van meg az autó, sosem volt vele semmi komoly baj. Most viszont úgy jártam, hogy megálltam a mélygarázsban, felszaladtam a lakásba 10 percre és amikor indultam volna tovább, a kulcs elfordítását csak egy halk kattanás követte. Teljes sötétség a műszerfalon. Rögtön visszafordítottam a kulcsot alapállásba, nem tudtam mi történt. Az óra világítása lassan visszaerősödött, a rádió is újra szólni kezdett. Gyorsan felnyitottam a géptetőt, megnéztem nincs-e valahol zárlat, kerestem a füstöt de semmi. Ráadtam újra a gyújtást, rögtön minden halvány lett. Az aksival lesz a baj. Felkapcsoltam a helyzetjelzőt, OK. Felkapcsoltam a tompított fényszórót. Halvány. A leállítástól eltelt idő alatt akkor sem tudott volna lemerülni ha minden fogyasztó bekapcsolva marad, de ilyen nem történt.

Felmentem a szerszámokért. Vittem le desztillált vizet és csiszolópapírt is, hátha csak a vízszint alacsony valamelyik cellában, vagy az érintkező átmeneti ellenállása nőtt akkorára hogy a terhelés hatására leesik a feszültség.

Leszereltem a rögzítőt, kicsavartam a kupakokat, a víz megvan minden cellában. A sarukat, érintkezőket megpucoltam, visszaraktam, lámpa fel, halvány. Vezetékeket megmozgattam, nem érintkezési hiba. Az akkut elkezdtem lökdösni és néha-néha felvillant erősen a lámpa. Ezek szerint az akku belsejében történt valami olyan szakadás ami miatt képtelen nagy áramot leadni.

Nincs mese, venni kell egy újat. Egyébként sem tudtam semmit az előéletéről. A szervizkönyvben nem szerepelt a csere, az eladó nem tudta megmondani mikor tették bele. Lehet 2 vagy 10 éves is.
wp_20160802_001.jpgAz új akku vásárlásánál azt a filozófiát követtem, hogy a legnagyobb kapacitásút veszem, ami az adott helyre még éppen befér. Így esett a választás egy Exide Premium 53 Ah-ás darabra. Kedden történt a baleset, csütörtökre megvolt az új akku, a beszerelése nem okozott gondot.
wp_20160804_005_c.jpgAz új akkuval az autó pöccre indult, nem késtük le az esti mozit sem. :D Ilyen eset bárkivel, bármikor előfordulhat, ez nem az autó, nem a típus hibája. A szokásos téli aksielhalálozás egyszerűen hamarabb bekövetkezett. Szerencsém volt, mert nem a nyaralás alatt az autópálya egyik pihenőjében történt hanem a lehető legjobb helyen, a saját bérelt parkolóhelyemen.

A vonatkozó költségeket beírtam a táblázatba (karbantartás, javítás fül).
wp_20160804_008.jpgAz autó tehát megbízható!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr6913412473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása