Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Végre megtekinthető az autók előélete, nézzük mit titkoltak el a Suzukiról

2019. január 06. 11:36 - Magyar Péter 87

2018 végén már többször lehetett hallani a híradásokban, hogy 2019 év elején indul a több adatot tartalmazó, ingyenes használtautó-lekérdező rendszer. Amint elindították a tesztüzemet (ami valójában egy éles rendszer kisebb hibákkal), a totalcar rögtön meg is írta. A linkelt cikkben le van írva, hogyan kell használni és milyen adatokat tartalmaz a nyilvántartás, ezért azt nem részletezném. Azt viszont igen, hogy milyen adatok derültek ki a saját Swiftemről. Megjegyzem, bárki, bármennyiszer, bármilyen rendszámú autó adatait lekérheti, ami JÓ! Nyilván azonnal megcsináltam a családi körben lévő összes autóra az adatkérést.

suzuki_lekerdezes_2.png

Az előző, néhány éve már elérhető lekérdezési rendszerben is volt néhány használható adat, amit összenéztem a papír alapú szervizkönyvvel és bele is írtam a táblázatba, hogy számomra könnyen olvasható formában is meglegyen. Ebben voltak például a futásteljesítményre vonatkozó bejegyzések de az új változat sokkal több lehetőséget tartogat. Ne is húzzuk tovább, nézzük mi lett a lekérdezés eredménye.

Az első érdekes meglepetés, az "eddigi tulajdonosok száma, ugyanis ott egy 4-es szám szerepel, ami annak fényében, hogy a második valódi tulajdonosa vagyok, kicsit soknak tűnik. Persze az is igaz, hogy én egy kereskedőnek a haverjától vettem, de nem gondoltam, hogy kétszer is tulajdonost váltott emiatt az autó. Na mindegy, ez már így marad.

suzuki_lekerdezes_3.PNG

Aztán következnek az eredetiségvizsgálatok eredményei, amik ilyen nyilvánvaló megállapításokat tartalmaznak:

  • A jármű alvázszáma eredeti.
  • A jármű motorszáma eredeti.
  • A jármű rendszámtáblája gyári eredetű.
  • A jármű egyedi azonosító adatainak, vizsgált műszaki adatainak és a járműokmánynak
    valódiságát megállapítom.

Túl sok értelme nincs, de szerepel a PDF-ben. Aminek viszont van értelme, azok a fényképek. Az autó egyszer volt összesen eredetvizsgálaton 2015.02.03-án, ahova én vittem el és ami szintén azt igazolja, hogy én vagyok a második tulajdonos. A vizsgálat során ezek a fényképek készültek:

Ezután következnek a műszaki vizsgálatok során készített feljegyzések időrendben visszafelé, tehát az első bejegyzés a 2018.05.05-én történt műszakiról szól. A sok érdektelen adat után megtudhatjuk, hogy a kilométeróra állása ekkor 59959 volt, ami valójában 100.000-el több de a régi Swiftekben valamilyen rejtélyes oknál fogva csak 5 számjegyű az odométer. A vizsgálatot végző szakember pedig a következő fényképeket készítette:

Szerencsére mindig lemosva viszem vizsgáztatni, ezért szépen csillog az autó a műhely padlóján állva. :)

Ezt megelőzően szintén magam vittem műszakiztatni a kocsit 2016.05.07-én, ugyanoda mint 2018-ban a Szabó Suzuki és Mazda márkaszervizbe. Nem meglepő, hogy a képek nagyon hasonlóak lettek, még az is lehet, hogy ugyanaz az ember készítette őket. A kilométer számláló 32358-at mutatott.

Eddig semmi újdonságot nem tartalmazott a dokumentum, szinte minden eseményről blogbejegyzés is készült. Ezután viszont olyan képek és óraállások következnek, amit eddig nem biztos hogy láttam.

Majdnem egy évvel a vásárlás előtt 2014.05.16-án volt műszaki vizsgálaton az autó, lássuk, hogy nézett ki akkor, amikor az óra éppen csak átfordult és 8492-t mutatott.

Sajnos ebben a műhelyben nem volt olyan lelkes a vizsgálatot végző szerelő és csak három képet csinált, de ez is több mint a semmi. Az is látszik, hogy az előző tulajdonos nem volt annyira pedáns mert esőben, lemosatlanul vitte a kocsit a vizsgabiztos színe elé. Ami viszont jól látszik, hogy nem az alufelniken áll az autó, hanem azokon a kerekeken amivel vettem, nincs benyomódva a rendszámtábla közepe és a ködlámpák körül is megvan még a két kis fekete gumitömítés.

Aztán 2012.05.22-én volt megint csak egy műszaki vizsgálat. Itt tartalmaz a dokumentum egy érdekes feljegyzést: "048 Egyéb záradék: Környezetvédelmi osztály helyesbítés: 04.", valószínűleg ekkor változtattak az elavult környezetvédelmi besorolásokon. Az autó ez alkalommal is ugyanott járt, mint 2014-ben és szintén három kép készült, az egyik a 92335 km-t mutató óráról.

Ezúttal viszont több változást is kiszúrtam a kocsin. Leghamarabb az tűnt fel, hogy hiányzik a ködlámpa, amit én gyári tartozéknak hittem. Feltűnhetett volna, amikor a kábelek közt matattam, hogy nem teljesen gyári a vezeték de azt hittem, csak azért, mert a ködlámpa kapcsolóját átrakták a másik oldalra, de nem ez a helyzet, az első ködfényszóró valamikor 2012 és 2014 között került az autóba. A másik érdekesség egy matrica a hátsó szélvédőn. Sajnos a felirat nem látszik rajta, de az biztos, hogy valamiért eltávolították.

Újabb meglepetés a 2010.05.28-án tett műszaki vizsga, ami nem szerepelt a korábbi 600 Ft-os lekérdezésben és a szervizkönyvben sem találtam róla semmit, csak egy 2010 hatodik havi olajcseréről. Ami megint csak meglepő, hogy a dokumentum nem tartalmaz ide vonatkozó óraállást. Ezek szerint 2010-ben még nem volt kötelező feljegyezni. Képek viszont vannak, ugyanabban a műhelyben, ugyanúgy 3 db.

Ahogy látszik, ezúttal szép tiszta volt a kocsi. Gyönyörűen csillog a fehér fényezés és a fekete műanyagok. A hátsó fotón az eltávolított matrica is jobban látszik, most már leolvasható, hogy ez bizony egy "Suzuki Bonyhád" matrica, pont mint a rendszámtábla kerete (amin szintén Suzuki Bonyhád felirat szerepel) és a mai napig rajta van a kocsin. Alkatrészek cseréjének nyoma sincs.

Sajnos a 2010-nél korábbi adatokat nem tartalmaz a rendszer pedig még legalább 3 alkalommal járt ilyen vizsgálaton az autó élete első 10 évében. Emiatt maradéktalanul abban sem lehetünk biztosak, hogy csak egyszer fordult át az óra de azért a szervizkönyv így már elég megbízhatónak tűnik, hogy minden bejegyzése egyezik a lekérdezéssel.

Ha neked is van autód, javaslom hogy csinálj egy ilyen lekérdezést, mert sok minden kiderülhet az előéletéről. Főleg akkor nagyon hasznos ez az adatbázis, ha 2006 után készült az kocsid van, mert akkor már az első műszakin készült fényképek is elérhetők a rendszerben. Remélhetőleg emiatt jobban visszaszorulnak az óratekeréses csalások!

Aki kíváncsi, mennyibe került eddig egy közel 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása az megnézheti ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Aki kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágyik, az a Spritmonitoron is nézelődhet. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr2114540280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása