Muki Garázs

Megbízható japán autók blogja

Váltóolaj csere - automata váltó

2020. szeptember 04. 12:10 - Magyar Péter 87

A barcikai hazalátogatásunkat 2020-ban már rutinszerűen összekötöm 1-1 szervizlátogatással is. Ez a mostani már a negyedik az évben. Nem mintha annyi baja lenne az autónak, az alkalmak felét a klíma beépítésének véglegesítése indokolta, a többi pedig karbantartás jellegű tevékenység volt. Most az automataváltó olajának cseréje volt a soros, amivel egy kicsit meg is csúsztam mert már 71e km-t futott a kocsi az előző óta és 60e a gyár által előírt csereperiódus. Remélem ez a 15%-os túlfutás nem okozott problémát az autó talán legnehezebben beszerezhető alkatrészében, az automata váltóban.

65ca8e9e-54fd-4371-b411-26d5a0821b84.jpeg

Lássuk, mi történt a szervizben.

Az előzetes időpont foglaláskor csak a váltóolaj cseréjét kértem. Pár napja jutott eszembe, hogy az üzemanyag szűrő  sem volt cserélve az elmúlt 5 évben, arra is jó lenne ránézni, de elfelejtettem felhívni őket időben. A helyszínen kérve viszont jelezték, hogy alkatrész hiányában ez a művelet most kimarad, Semmi baj, majd legközelebb. 

Tehát az autóban csak a váltóolajat cserélték. Jöhet a jogos kérdés, hogy miért nem cserélem ki magam, hiszen csak le kell engedni az olajat, betölteni az újat, és kész is. Sajnos nem ilyen egyszerű a dolog. A pontos folyamatnak még az előző cserénél néztem utána és már nem emlékszem a részletekre, de az rémlik, hogy nincs leeresztőcsavar (vagy a betöltő nyílás van rossz helyen) ezért szivattyúzni is kell a zolajat, aztán szintet ellenőrizni, majd megint mókolni egy kicsit. Nem akartam ezt a kritikus fontosságú műveletet elrontani.

Olyannyira nem egyszerű ez az egész, hogy a munkafelvevő szerint több mint 2 órát töltött vele a szerelő (a munkalapon 1,6h szerepel). A motorolaj cseréjére pedig fél órát sem szoktak ráírni. A műveletet a kazincbarcikai Szabó Suzuki és Mazda márkaszerviz végezte.

A művelet tehát sikeres volt a költségek a következőképpen alakultak:

  • ATF-5000 hajtóműolaj, 2 liter: 4 234 Ft
  • Munkadíj: 19 832 Ft
  • Összesen: 24 066 Ft

Ha kíváncsi vagy mennyibe került eddig egy közel 20 éves automata váltós Suzuki Swift jó állapotban tartása nézd meg ebben a kissé összetett, de minden költséget tartalmazó táblázatban. Ha kevesebb adatra és több grafikonra, fogyasztási adatra vágysz, nézelődj a Spritmonitoron. Van egy összefoglaló cikk a Totalcar Népítélet rovatban, ebben röviden le van írva milyen autóról van szó.

A Patreonon pedig megtalálhatjátok az összes eddigi írásomat, nem csak Suzukis témában!

mukigarage_logo_100.png Blog excel_logo_100x100.jpgTáblázat spritmonitor_logo_100.pngSpritmonitor patreon_logo_100.pngPatreon tc_logo_100.jpgNépítélet
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mukigarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr4616188884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása